
"Бизнес новините" с три отличия от конкурса NEXT DiFi 2025
Признание за задълбочено отразяване на финансови иновации
Първоначалното искане за компенсации възлизаше на над 31 милиарда долара
Google беше осъден да изплати над 425 милиона долара на американски потребители по мащабен колективен иск, свързан с неправомерно събиране на лични данни. Макар е заради притесненията на потребителите и регулаторите относно практиките за проследяване на данни, дори когато подобни функции изрично са деактивирани в потребителските настройки, предава BBC.
Делото, подадено през юли 2020 г., обхваща период от осем години — от юли 2016 г. до септември 2024 г. Според иска, Google е продължила да събира данни от близо 98 милиона потребители и 174 милиона устройства, дори след като те са деактивирали функцията „Web & App Activity“ в своите акаунти. Потребителите твърдят, че корпорацията е заобикаляла ограниченията, използвайки други свои услуги и уебсайтове, за да получи достъп до лична информация — включително действия в приложения, посещения на сайтове и друга дигитална активност.
Съдебните заседатели постановиха, че Google носи отговорност по две от трите повдигнати обвинения за нарушаване на личното пространство, но отхвърлиха твърдението за злонамереност. Това решение е ключово, тъй като при доказана умисъл размерът на компенсацията можеше да надхвърли многократно настоящата сума.
Въпреки това обезщетението остава значително — 247 милиона долара за около 55 милиона потребители на Android устройства и още 178,5 милиона долара за 56,6 милиона потребители на други операционни системи. Първоначалното искане за компенсации възлизаше на над 31 милиарда долара.
Google обаче категорично отхвърли обвиненията и заяви, че ще обжалва. Компанията настоява, че присъдата е базирана на „неправилно разбиране за това как работят нашите продукти“. От Google обясняват, че събраната информация не е била персонализирана и че при изключване на Web & App Activity, данните, които се обработват чрез други услуги (като Google Analytics), не идентифицират конкретни лица. Целта, според корпорацията, била да се подобри общото потребителско изживяване, включително чрез по-релевантна реклама — но при запазване на определени нива на анонимност и контрол за потребителите.
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Признание за задълбочено отразяване на финансови иновации
България е първата международна дестинация в стратегията за разширяване на марката
Базовата версия на iPhone 17 е отбелязала почти двойно увеличение на продажбите в Китай