„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Страницата Squatting Slavs in Tracksuits е едно от най-приятно смешните неща, които може да си причините онлайн
Може ли носталгията да се превърне в маркетингов хит? Не само, а същевременно може да бъде и много, много забавна.
Страницата Squatting Slavs in Tracksuits е едно от най-приятно смешните неща, които може да си причините онлайн. Място, където всеки, свързан по някакъв начин с Балканите, с Източна Европа и славянския свят, няма как да не се усмихне. Защото с фино и приятно чувство за хумор мемовете улавят познати и дълбоко вкопани у всеки от нас чудеса на Изтока. Топло, добродушно, незлобливо, с приятна самоирония.
Може би и вие сте сред онези 1,2 милиона последователи на начинанието във Facebook? Ако не, със сигурност си струва да надникнете. А доста интересни поводи за замисляне дава и развитието на начинанието като маркетингов продукт…
Какви ли интересни истории има да разкаже неговият създател?
Изтокът е тънка работа
Всичко започва през 2015-а, създателят по това време е съвсем млад и решава да сподели няколко мема, които са го впечатлили. Не спира да го прави до днес, всеки ден показва нови и нови вдъхновяващи шеги. Като, благодарение на всичко това, си изкарва и хляба – страницата Squatting Slavs in Tracksuits и няколко други, свързани с нея, имат заедно повече от 4 милиона последователи.
А нашият герой има главната цел да им привлича вниманието, като междувременно им продава и сувенири с послания, свързани с основното. А именно: че изтокът на Европа пази своето особено чувство за хумор и се усмихва на едни и същи неща.
Неслучайно пропуснах името и националността му, това е негова молба. И все пак, струва си да се отбележи, че той идва от страна, която в никакъв случай не свързваме със славянството.
Начинанието Squatting Slavs in Tracksuits започва като форум за споделяне на мемове. После обаче, по не особено ясни причини, той е затворен от Facebook, а страницата и останалите профили остават единственото място, където младежът споделя.
На изток от запада
„Ние, източните хора, виждаме неща, които ежедневно са край нас, представени по забавен начин. Докато за западняците този тип хумор е някакъв тренд, нещо различно от обичайното“, споделя създателят на мрежата за мемове.
Българите са 10% от феновете на страниците. Събеседникът ни познава добре нашата страна, идвал е доста пъти. Дори в първите години на форума е организирал две срещи с фенове у нас, които са се получили забавни и емоционални.
В началото той публикува само мемове, които създава сам. После започва да добавя и забавни хрумки от други сайтове, какъвто е и естественият поход на мемовете, които вече са и част от фолклора. Днес по-голяма част от съдържанието му пращат фенове. Нерядко с него се свързва някой, за да му благодари, след като лицето му е станало популярно от споделена снимка.
Ние сме на всеки пиксел
Какво ли събира хората от различните народи на Източна Европа в това да се забавляват на едни и същи шеги? „Ние, славяните, сме свикнали с трудностите“, казва създателят на шеговитите и умилителни страници. „Родени сме бедни и всеки ден трябва да се опитваме да правим пари и „голям“ бизнес. Нищо не ни е осигурено и никой не ни помага в никаква посока, въпреки че сме длъжни да си плащаме данъци. Свикнали сме на труден живот“.
Но откъде ли идва названието на профила, „приклекнали славяни по анцузи“? Обяснението, както и доста от хумора на страницата, идва от 90-те. Тогавашен типичен мем в рускоезичния свят е гопникът. На български нямаме точен аналог, но това са хулигани, които идват от крайните квартали и правят „голям бизнес“. Може би своеобразен еквивалент от нашия сленг за борците, преди да еволюират в днешното „мутри“.
Защо обаче са „клекнали“? Типичната снимка на гопника е в тази позиция, при това с пети, здраво опрени в земята. Петите са много важни, защото ако те видят в позиция, в която не са на повърхността, шегата гласи, че си американски шпионин. Освен това, всеки уважаващ себе си гопник има както маратонки, така и анцуг „Адидас“ и задържането на петите позволява трите магически ленти да съвпаднат под идеален ъгъл.
„Когато създадох форума, а после и страницата, в интернет нямаше място с подобен тип шеги и това ме накара да започна“, разказва младежът. Признава, че и сам има немалка колекция от анцузи. „Защото по време на комунизма „Адидас“ беше ултра модерна фирма и във всички славянски страни се бяха появили огромен брой ментета, които го имитираха. Всеки истински гопник трябваше да носи такова“.
Нас, на Изток, могат да ни разсмеят много повече неща, защото имаме по-развито чувство за хумор, смята той. „И дори когато имаме сериозни проблеми, намираме начин да се пошегуваме с тях“.
Май много повече неща ни събират в изтока, отколкото ни разделят, не е ли така?
Ако случайно се съмнявате, започнете да следите страницата Squatting Slavs in Tracksuits. Не само ще се убедите, но и ще намерите още доста поводи за усмивка…
Още от най-добрите попадения на страницата и от историите на нейния създател четете в сайта „Дигитални истории“.
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.