Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Христо Колев обяснява как един бизнес успява в дигитална среда
Броени дни преди конференцията Digital4Blagoevgrad Христо Колев, експерт в Е-търговията и лектор в събитието, споделя с нас своите топ 5 инструмента за увеличаване на онлайн продажбите. Второто издание на конференцията ще се проведе на 20 април в зала „22 септември“.
За да е успешен един бизнес в дигиталната среда, той трябва да се придържа към същите правила и препоръки като тези за физическото пространство. Но има и някои допълнителни особености и най-вече възможности, от които да се възползва. Голям плюс за онлайн търговците е, че могат лесно да измерват и анализират интересите, нуждите и поведението на клиентите си. Така много по-лесно може да се създаде стратегия за развитие. Разбира се, целта е да се оптимизират продажбите на продукти или услуги, и това да доведе до увеличаване на печалбата. Ето няколко ключови елемента, на които да обърнете внимание, ако желаете да развиете онлайн бизнеса си:
SEO (Search Engine Optimization) най-общо се отнася до оптимизирането на съдържанието на уеб страницата така, че тя да се показва по-напред при търсене в интернет от потребителите. Целта е увеличаване на органичния трафик. Тук от съществено значение са изборът на подходящи ключови думи, но също и подобряването на скоростта на зареждане на страниците и осигуряването на мобилна оптимизация.
Контент маркетинга представлява използване на ценно, информативно и убедително съдържание, което да привлече и ангажира целевата аудитория. Това съдържание може да бъде под формата на блогове, видео или др. Добавена стойност на контент маркетинга е, че придава легитимност и позиционира страницата ви като експертна. Така може да увеличите броя на завършените си поръчки и конвършън рейта (CRO).
Email маркетинга продължава да бъде сред най-мощните инструменти, защото дава възможност да запознаете аудиторията си с най-новите си предложения или съдържание. Тук предимството е, че комуникирате с аудитория, която вече е проявила интерес към продуктите или услугите, които предлагате. Добра стратегия е да сегментирате списъците за email маркетинг, за да може офертата ви да достигне до потенциалните клиенти, които биха проявили интерес.
Днес повечето потребители са в социалните мрежи, затова управлението на профили в ключови социални мрежи като Facebook, Instagram и TikТok, е просто задължително. Без съмнение те ще ви помогнат да увеличите не само видимостта на бизнеса ви, но и ангажираността на аудиторията. Регулярното публикуване на интересно съдържание в социалните мрежи може да увеличи популярността на бранда ви и да привлече нови последователи, които по-късно да превърнете в клиенти.
Сътрудничеството с инфлуенсъри (т. нар. инфлуенсър маркетинг) също е сред успешните трендове от последните години. Ако сте се насочили към подобно партньорство обаче е важно да определите предварително целта си – увеличаване на популярността на бранда ви или ръст на продажбите.
Познаването и разбирането на клиентското поведение е ключов елемент за всеки онлайн бизнес. С помощта на конвършън рейта (показателя за процента от посетителите на онлайн магазина ви, които са се превърнали в клиенти) може да анализирате потребителските навици и поведение, след което да тествате различни подходи и стратегии за развитие. Промяна на дизайна и цветовете на сайта, преместване на бутона за покупка, подобрение по структурата на офертата и редица подобни елементи могат да ви помогнат да увеличите значително процента на потребителите, които завършват покупката си.
Използването на маркетплейс платформи може да се разглежда като допълнителен канал за продажба. Плюсовете са, че легитимните маркетплейс платформи вече имат изградено име и аудитория. Представете си, че стартирането на онлайн магазин е сходно с отварянето на физически такъв в пустинята – в началото ще бъде трудно потребителите да видят стоките ви. Докато използването на маркетплейс като канал за продажба може да се сравни с това да стартирате магазина си в търговски център – потребителите вече са там. Разбира се, трябва да имате предвид, че маркетплейс платформите ще очакват от вас да им предоставяте или процент от продажбите си, или фиксирани такси за популяризиране на предложенията ви.
Все още най-често използваният платежен метод в България е наложеният платеж. Причините за това са много – най-лесно е на потребителите да се справят с него, не ги ангажира с покупката и може лесно да я откаже, ако не отговаря на очакванията му... дори може да не потърси пратката, защото не е платил за нея.
От гледна точка на бизнеса обаче, това са само затруднения. Вместо това, ако онлайн търговеца предлага алтернативни платежни методи (като опция за закупуване на стоката на изплащане, например), той ще може да повиши средната стойност на потребителската кошница, да увеличи ангажираността на клиента към самата поръчка и не на последно място, да намали разходите си. За да е ефективен един такъв метод на изплащане обаче онлайн търговците трябва активно да го промотират. От практиката знаем, че тук ключов момент е клиентът да знае за възможността поръчката му да бъде изплащана на вноски още при първата му среща с офертата. Така клиентът ще може да избере и закупи по-качествена стока и ще бъде увеличена неговата удовлетвореност.
Станете част от мащабната мрежа на Digital4 като се включите в конференцията, която е най-подходяща за вас. Повече информация за националният календар на Digital4 може да видите тук.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови