Развитие на сухопътния транспорт в България

Развитие на сухопътния транспорт в България

Най-дългият тунел у нас разполага с хеликоптерна площадка

Благодарение на европейско финансиране всяка година в България се изграждат километри нови пътища. Магистралите се строят не само за по-бързо придвижване, но и за по-голяма безопасност. Разполагат с места за отдих, паркинги за тирове и помощни съоръжения, следвайки всички съвременни стандарти.

"Страната ни постигна много за тези два програмни периода откакто сме член на ЕС. В пътния транспорт се реализираха магистралите „Тракия“, „Марица“ и част от „Струма“, които всички ние ползваме и виждаме преките ползи за бизнеса и хората. Те са по-комфортни, по-безопасни и времето за пътуване е съкратено значително. За около 3 часа и половина човек може да стигне от София до Бургас", казва инж. Ивета Колева, началник-отдел „Програмиране“ към Министерство на транспорта и съобщенията.

"Той е пряка връзка, която избягва минаването през града и съкращава времето за пътуване. Дължината му е 4.7 км и е с две платна с по две ленти. С тази цел да се изведе трафика от Бургас и да няма замърсяване в града. В момента се съкращава с около 38 минути минаването и безопасността е по-голяма", посочва още Колева.

От началото на тази година е завършен и най-дългият пътен тунел у нас, разполагащ с най-модерните системи за сигурност и реакция при аварии. Това е тунел „Железница“.

"Той е с дължина 2 километра, с висока степен на безопасност и комфорт като са изградени напречни галерии, свързващи двете тръби на тунела, те са за аварийно преминаване на хора и автомобили. Има изградена и изцяло автоматизирана система за управление на тунела. Има хеликоптерна площадка, която се намира на южния портал на тунела. Това е първата такава, изградена за целта на тунела при аварийни ситуации, за да може да се реагира веднага със спешна помощ", обяснява инж. Ивета Колева.

През последните години активно се работи и по довършването на АМ "Струма", чиято обща дължина ще бъде 172 километра.

"До момента 140 км са изградени от АМ „Струма“, тя започва от Софийския околовръстен път и достига до ГП "Кулата". Изградените участъци са от София до Благоевград и от Кресна до "Кулата". Беше завършен и участъка от Сандански до "Кулата". На този участък бяха изградени интелигентни транспортни системи, бяха изпълнени паркингите за тирове, на които може да се паркира и да се използват всички удобства. 

Продължава работата по АМ „Европа“, свързваща София и граничен пункт „Калотина“.

"От границата със Сърбия ще може да се стига до София по автомагистрала. Дължината е 48 км, за по-малко от час може да се вземе това разстояние. По програмата се изграждат два участъка, единият вече е пуснат в движение. Това е участъкът от Драгоман до Храбърско, другият участък в момента е в строителство. То започна миналата година като в момента се изграждат 6 километра от този участък. Останалите 10 километра ще бъдат завършени в сравнително кратки срокове", пояснява инж. Ивета Колева.

"Един от най-интересните ни проекти, който се надявам да стартира до есента на тази година е изграждането на зарядни станции за алтернативни горива. Предвижда се те да бъдат разположени на 160 места по републиканската пътна мрежа. Тази схема ще е за частни оператори, ще могат да кандидатстват за изграждането на тези станции, предвиждаме и 4 зарядни станции за кораби в пристанищата", допълва тя.

По програма „Транспортна свързаност“ ще бъде осигурено и финансиране за изграждане на АМ „Русе – Велико Търново“, АМ „Струма“ в Кресненското дефиле и завършването на обхода на Габрово, с тунел под връх Шипка.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст