
6 луксозни часовника, които не са Rolex
Ако искате луксозен часовник на достъпна цена, ето някои предложения
Най-дългият тунел у нас разполага с хеликоптерна площадка
Благодарение на европейско финансиране всяка година в България се изграждат километри нови пътища. Магистралите се строят не само за по-бързо придвижване, но и за по-голяма безопасност. Разполагат с места за отдих, паркинги за тирове и помощни съоръжения, следвайки всички съвременни стандарти.
"Страната ни постигна много за тези два програмни периода откакто сме член на ЕС. В пътния транспорт се реализираха магистралите „Тракия“, „Марица“ и част от „Струма“, които всички ние ползваме и виждаме преките ползи за бизнеса и хората. Те са по-комфортни, по-безопасни и времето за пътуване е съкратено значително. За около 3 часа и половина човек може да стигне от София до Бургас", казва инж. Ивета Колева, началник-отдел „Програмиране“ към Министерство на транспорта и съобщенията.
"Той е пряка връзка, която избягва минаването през града и съкращава времето за пътуване. Дължината му е 4.7 км и е с две платна с по две ленти. С тази цел да се изведе трафика от Бургас и да няма замърсяване в града. В момента се съкращава с около 38 минути минаването и безопасността е по-голяма", посочва още Колева.
От началото на тази година е завършен и най-дългият пътен тунел у нас, разполагащ с най-модерните системи за сигурност и реакция при аварии. Това е тунел „Железница“.
"Той е с дължина 2 километра, с висока степен на безопасност и комфорт като са изградени напречни галерии, свързващи двете тръби на тунела, те са за аварийно преминаване на хора и автомобили. Има изградена и изцяло автоматизирана система за управление на тунела. Има хеликоптерна площадка, която се намира на южния портал на тунела. Това е първата такава, изградена за целта на тунела при аварийни ситуации, за да може да се реагира веднага със спешна помощ", обяснява инж. Ивета Колева.
През последните години активно се работи и по довършването на АМ "Струма", чиято обща дължина ще бъде 172 километра.
"До момента 140 км са изградени от АМ „Струма“, тя започва от Софийския околовръстен път и достига до ГП "Кулата". Изградените участъци са от София до Благоевград и от Кресна до "Кулата". Беше завършен и участъка от Сандански до "Кулата". На този участък бяха изградени интелигентни транспортни системи, бяха изпълнени паркингите за тирове, на които може да се паркира и да се използват всички удобства.
Продължава работата по АМ „Европа“, свързваща София и граничен пункт „Калотина“.
"От границата със Сърбия ще може да се стига до София по автомагистрала. Дължината е 48 км, за по-малко от час може да се вземе това разстояние. По програмата се изграждат два участъка, единият вече е пуснат в движение. Това е участъкът от Драгоман до Храбърско, другият участък в момента е в строителство. То започна миналата година като в момента се изграждат 6 километра от този участък. Останалите 10 километра ще бъдат завършени в сравнително кратки срокове", пояснява инж. Ивета Колева.
"Един от най-интересните ни проекти, който се надявам да стартира до есента на тази година е изграждането на зарядни станции за алтернативни горива. Предвижда се те да бъдат разположени на 160 места по републиканската пътна мрежа. Тази схема ще е за частни оператори, ще могат да кандидатстват за изграждането на тези станции, предвиждаме и 4 зарядни станции за кораби в пристанищата", допълва тя.
По програма „Транспортна свързаност“ ще бъде осигурено и финансиране за изграждане на АМ „Русе – Велико Търново“, АМ „Струма“ в Кресненското дефиле и завършването на обхода на Габрово, с тунел под връх Шипка.
Ако искате луксозен часовник на достъпна цена, ето някои предложения
Как вулканите могат да станат източник на устойчиво строителство
Вече са създадени такива сайтове, насочени към потребители на криптовалути