Разкрит: Тайният бункер на Владимир Путин край Черно море
Архитектите на двореца на Владимир Путин, са помислили за всичко
Българите предпочитат да купуват нехранителни стоки от големи магазини или вериги
Веригите са предпочитани от най-много потребители при покупка на големи мебели (58%) и строителни материали (54%). На високи позиции остават дребните мебели за дома (49%) и стоките за домакинството и градината (48%). Най-рядко на място в голям магазин потребителите закупуват спортни аксесоари (29%) и книги (27%), но и при тях той е предпочитаното място за покупка. Това показа проучване на Асоциацията на търговците на нехранителни стоки (АТНС), проведено през юни.
Малки магазинчета и молове
В малките квартални магазини значителна част от хората предпочитат да пазаруват стоки за домакинството, за градината, мебели за дома и аксесоари за домакинството. Магазините в моловете са предпочитано място за пазаруване за относително малко купувачи (около 10%) в големите градове, най-често за покупка на спортни дрехи и обувки, спортни аксесоари, както и някои стоки за бита и домакинството.
Купуващите онлайн стават все по-голям дял от населението, основно от младите потребители и такива на средна възраст, градско население. Онлайн се купуват най-често книги, спортни дрехи и обувки, спортни аксесоари. Наблюдава се нарастване и на броя пазаруващи строителни материали онлайн.
„Проучването показва, че над 62% от българите предпочитат да пазаруват нехранителни стоки в големи магазини и вериги, около 16% – в малки квартални магазини, около 12% – онлайн и едва около 8% в моловете, което е обяснимо предвид наличието на молове само в най-големите градове на страната“, сподели Галин Попов, изпълнителен директор на Асоциацията, по време на годишна среща.
Преобладаващи причини за избор на място за покупка са:
Колко често пазаруват нехранителни стоки потребителите?
Над половината респонденти са заявили, че пазаруват онлайн – 58%. От тях едва 5% от потребителите пазаруват нехранителни стоки веднъж седмично онлайн, 17% го правят веднъж месечно, 17% веднъж на тримесечие, 19% – по-рядко от веднъж на 3 месеца.
Тези, които пазаруват веднъж седмично са по-често от големите градове и столицата и са най-вече сред купувачите на възраст между 25-39 г. След тях се нарежда групата на 40-54 годишните – 7%. Тези, които не пазаруват онлайн основно са от хора над 55г. – 67% и са от селата – 59%.
Архитектите на двореца на Владимир Путин, са помислили за всичко
Най-ниската инфлация от юли миналата година страната отчете през септември тази година
Докато конфликтът в Близкия изток продължава да се засилва, полетите в региона продължават да са нередовни