Няма опасност от режим на тока, но цената е под въпрос
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
Хиляди автомобили в София ще бъдат засегнати от новите ограничения
От неделя, 1 декември, и до края на февруари, в столицата отново влиза в сила т.нар. нискоемисионна зона. Тя обхваща района, наречен малкият ринг, който е ограден от булевардите „Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Скобелев“, „Сливница“ и улица „Опълченска“. Въвеждат се ограничения за автомобилите, които не отговарят на екологичните стандарти, като тези с категория нула (без еко-стандарт), първа и втора екокатегория не могат да влизат в зоната, казва БНР.
Ниски емисии в столицата ще засегнат над 140 000 автомобила с софийска регистрация. Въпреки това, ограниченията няма да важат за жителите в зоната, напомни заместник-кметът по екология на София, Надежда Бобчева. Тези, които живеят в района, но още не са получили еко стикер, могат да потърсят помощ от Центъра за градска мобилност. За да получат стикер, те трябва да подадат заявление, а процесът е бърз – стикерът става готов в рамките на няколко дни.
„Препоръчваме на всички, които имат право да получат стикер, да го направят колкото се може по-скоро. Информационната кампания ще продължи по време на функционирането на зоната, като се стараем да сме максимално близо до шофьорите и да осигурим всички нужни указания и помощ“, коментира Бобчева.
Всеки шофьор, който се опита да премине през нискоемисионната зона с автомобил, който не отговаря на екологичните изисквания, ще бъде глобен. Физическите лица ще получат глоби в размер от 50 до 200 лв., а за юридически лица глобата може да достигне от 1000 до 2000 лв.
Макар нискоемисионната зона да е била въведена и през миналата година, тогава системата не работеше поради технически проблеми, което доведе до липса на наложени глоби. Тази година обаче, след като договорът за нов софтуер беше подписан през лятото и започна тестови период от 1 ноември, системата вече е напълно функционална.
„Софтуерът е в експлоатация и вече засича нарушителите с голяма точност. Той разпознава регистрационния номер на автомобила и проверява дали той отговаря на изискванията за влизане в зоната“, обясни заместник-кметът.
Как ще бъдат събирани глобите?
Основното предизвикателство за общината е как ще събира глобите от нарушителите, особено след като миналата година около 800 до 1000 нарушители бяха засечени всеки ден. Бобчева подчерта, че 80% от нарушителите са били с регистрация от други градове. За събиране на глобите Столичната община планира да ангажира допълнителен брой служители от Столичния инспекторат, които ще помогнат за налагането на санкции и изпращането на уведомления към нарушителите.
Обозначение на зоната
Началото и края на нискоемисионната зона ще бъдат ясно обозначени с табели, а на ключови места ще има монтирани камери, които ще следят движението. Освен това, на бензиностанциите в зоната ще бъдат раздавани информационни брошури, които ще информират шофьорите за нововъведените мерки.
С въвеждането на нискоемисионната зона Столичната община продължава усилията си за подобряване на качеството на въздуха и намаляване на замърсяването в централните части на София. Ще продължи да се наблюдава как новата система ще влияе върху движението и околната среда, като целта е да се подобри качеството на живот в града и да се насърчи използването на по-чисти превозни средства.
Какво мислят столичани?
Реакциите на софиянци относно въвеждането на нискоемисионната зона са разнообразни. Част от гражданите подкрепят мерките, посочвайки, че това е необходимо за по-чист въздух и по-добра среда, докато други изразяват притеснения относно изпълнението и потенциалните неудобства. Въпреки това, Столичната община остава ангажирана с информираността на жителите и шофьорите по темата, за да се гарантира успешното функциониране на мерките.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
През септември изтекъл доклад описва 88% спад в основните печалби
Това означава, че растежът на еврозоната ще бъде по-слаб от очакваното