Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Прочуването е направено от Института за развитие на публичната среда
Кампанията за парламентарните избори е към края си. Два дни преди изборите, представяме данни за финансовите ресурси, които формациите са отделили за платено медийно присъствие. Изследването е направено от Институт за развитие на публичната среда и проследява текущите средства на партиите за реклама в медиите.
Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
Сумите, включени в публикацията, са на база договорите, които доставчиците на медийни услуги са публикували на страниците си до 28-и септември включително. Общата стойност на платената политическа реклама е 3 020 075 лв. (без ДДС), казват от Институт за развитие на публичната среда.
В края на кампанията има сериозни размествания сред участниците, вложили най-много средства в медийния си имидж.
Така на първо място вече са Продължаваме Промяната с 675 020 лв. Те са вложили над 480 хил. лв. за предизборна реклама само за периода 20-28-и септември. Според проучването основният дял (над 50%) от средствата на формацията е насочен към големите частни телевизии. Продължаваме Промяната са разходвали значителни суми и за отразяване в Българската национална телевизия (където е насочен и целият им медиен пакет), вестниците 24 часа и Труд, онлайн медии и др.
На второ място по разходи вече са Демократична България с 419 231 лв. – увеличение с 47 хил. лв. за последния период на кампанията. От коалицията продължават да залагат на големите частни телевизии у нас, както и БНТ, в които тя е вложила над 85% от средствата си.
След тях се нарежда БСП за България със 338 193 лв., което е с 96 хил. лв. повече в сравнение с предишната ни справка. При тях основно перо продължава да е договорът за Google реклама чрез агенция-посредник, който бе публикуван на интернет страницата на в. Стандарт. Това споразумение обаче включва показване на банери в сайтовете на още 25 други онлайн медии (сред които bradva.bg, petel.bg, vihrogon.bg, uniconbg.com, vecherno.com, vijti.com, onovini.eu, silnabulgaria.eu и др.). От столетницата са насочили средства още към обществената телевизия, партийната си телевизия, вестници и онлайн издания.
Вече четвърти са ГЕРБ-СДС с 319 636 лв. От коалицията са вложили едва около 22 хил. лв. в последната фаза на кампанията. Практиката на ГЕРБ-СДС продължава да е насочена към относително равномерно инвестиране в разнообразни медии – от големите телевизии, до печатни издания и онлайн агенции.
От Възраждане пък имат двойно увеличение в разходите си за реклама спрямо данните от 20-и септември. Така партията е на пето място по разходи за медии с 310 105 лв. Те са следвани от Има такъв народ със средства в размер на 173 561 лв.
В следващата графика е включена подробна информация за партиите и коалициите и изразходваните от тях средства за медийно отразяване към 28-и септември.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови