
Ще купи ли Джеф Безос Vogue като подарък за съпругата си?
Компанията майка на изданието е оценена на около 5 млрд. долара.
Защо компанията избира да разшири производството си в нашата съседка?
Англо-холандската корпорация Unilever затвори българската си фабрика за сладолед във Велико Търново и пренасочи производството към своята модерна база в Сучава, Румъния. Решението е част от по-широка стратегия за оптимизация на производствения капацитет в Европа, като компанията преструктурира дейността си в мрежата от свои съоръжения на Стария континент. Според официална позиция на Unilever, производствените обеми от България ще бъдат преразпределени в рамките на европейската им мрежа, където фабриката в Сучава – придобита през 2018 г. – вече се утвърждава като ключов регионален център, пише Ziarul Financial.
Unilever закупи румънската компания Betty Ice за около 80 млн. евро преди шест години, като по това време групата нямаше местно производство на сладолед в Румъния, а само дистрибуция. Днес съоръжението в Сучава е единственото в страната, което произвежда сладолед за мултинационалната компания и се превръща в стратегически хъб за региона. В допълнение, Unilever притежава и фабрика за подправки в румънската област Прахова, където също се реализират многомилионни инвестиции.
Преместването идва на фона на растящото търсене на сладолед в Румъния. Само през 2024 г. потреблението на глава от населението се е увеличило с 20% спрямо 2019 г., достигайки 3 литра годишно. Според Ирина Урекян, генерален мениджър за Unilever в Румъния и Молдова, пазарът преживява траен подем, който мотивира групата да разширява производствения капацитет и да внедрява иновации в продуктите. В този контекст, между 2024 и 2025 г. са инвестирани над 4 милиона евро в модернизиране на линиите в Сучава – допълнение към вече вложените 12 милиона от 2019 г. насам.
Технологичните подобрения във фабриката включват енергийно ефективни и екологични решения, с цел по-бърз и качествен производствен процес. По думите на Кондруц Абабий, директор на Betty Ice, заводът се стреми към технологично лидерство и еталон за качество в хранителната индустрия. Основен фокус е диверсификацията на продуктовото портфолио, така че да се отговори на все по-разнообразните вкусове и предпочитания на потребителите, пише Business review.
Unilever не спира само с разширяване на производството – компанията залага и на продуктовите иновации. Проучвания сочат, че над 65% от клиентите търсят нови и изненадващи вкусови комбинации. В отговор на тези нагласи, тази година в магазините в Румъния вече са налични нови предложения на вкусове сладолед. Най-новата тенденция е въвеждането на сладоледи с размер на хапки, подходящи за споделяне – популярна концепция в глобален мащаб.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Компанията майка на изданието е оценена на около 5 млрд. долара.
Сделката идва на фона на изострянето на конфликта между Тръмп и Мъск
С колко болнични легла разполага ЕС?