1 USD
1.67767 BGN
Петрол
66.86 $/барел
Bitcoin
$108,611.0

Компания за потребителски стоки затвори врати у нас и се разширява в Румъния

Защо компанията избира да разшири производството си в нашата съседка?

Англо-холандската корпорация Unilever затвори българската си фабрика за сладолед във Велико Търново и пренасочи производството към своята модерна база в Сучава, Румъния. Решението е част от по-широка стратегия за оптимизация на производствения капацитет в Европа, като компанията преструктурира дейността си в мрежата от свои съоръжения на Стария континент. Според официална позиция на Unilever, производствените обеми от България ще бъдат преразпределени в рамките на европейската им мрежа, където фабриката в Сучава – придобита през 2018 г. – вече се утвърждава като ключов регионален център, пише Ziarul Financial.

Снимка: Enex

Unilever закупи румънската компания Betty Ice за около 80 млн. евро преди шест години, като по това време групата нямаше местно производство на сладолед в Румъния, а само дистрибуция. Днес съоръжението в Сучава е единственото в страната, което произвежда сладолед за мултинационалната компания и се превръща в стратегически хъб за региона. В допълнение, Unilever притежава и фабрика за подправки в румънската област Прахова, където също се реализират многомилионни инвестиции.

Преместването идва на фона на растящото търсене на сладолед в Румъния. Само през 2024 г. потреблението на глава от населението се е увеличило с 20% спрямо 2019 г., достигайки 3 литра годишно. Според Ирина Урекян, генерален мениджър за Unilever в Румъния и Молдова, пазарът преживява траен подем, който мотивира групата да разширява производствения капацитет и да внедрява иновации в продуктите. В този контекст, между 2024 и 2025 г. са инвестирани над 4 милиона евро в модернизиране на линиите в Сучава – допълнение към вече вложените 12 милиона от 2019 г. насам.

Технологичните подобрения във фабриката включват енергийно ефективни и екологични решения, с цел по-бърз и качествен производствен процес. По думите на Кондруц Абабий, директор на Betty Ice, заводът се стреми към технологично лидерство и еталон за качество в хранителната индустрия. Основен фокус е диверсификацията на продуктовото портфолио, така че да се отговори на все по-разнообразните вкусове и предпочитания на потребителите, пише Business review.

Unilever не спира само с разширяване на производството – компанията залага и на продуктовите иновации. Проучвания сочат, че над 65% от клиентите търсят нови и изненадващи вкусови комбинации. В отговор на тези нагласи, тази година в магазините в Румъния вече са налични нови предложения на вкусове сладолед. Най-новата тенденция е въвеждането на сладоледи с размер на хапки, подходящи за споделяне – популярна концепция в глобален мащаб.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук