
16 книги, които богатите ще четат това лято
Това е най-популярният летен списък за четене за богатите
В България пазаруващите онлайн са 3,1 млн. души
В България пазаруващите онлайн са 3,1 млн. души от общо 4,8 млн. дущи. Това показва проучването „Пулсът на онлайн пазаруването в България 2025".
Онлайн търговията между бизнеса и крайните потребители в България продължава да бележи впечатляващ растеж, като през 2024 г. отчита 20% годишен ръст и достига обем от над 2.34 милиарда евро. Това се равнява на 2.34% от националния брутен вътрешен продукт (БВП) – дял, който подчертава нарастващото значение на сектора за българската икономика.
Впечатляващото развитие е особено отчетливо в сравнение с 2020 г., когато пазарът на онлайн търговия в страната е бил оценен на 0.97 милиарда евро. За едва четири години стойността му на практика се е удвоила, което е категоричен знак за промяна в потребителското поведение и ускорена дигитализация на бизнеса.
„Това е значително увеличение спрямо 2020 г., когато пазарът беше оценен на 0.97 милиарда евро. На практика това означава удвояване в рамките на период от 4 години.“, отбелязва Никола Минков, член на Управителния съвет на Българската Е-комерс Асоциация и основател и изпълнителен директор на SEO агенция Serpact, пред bTV Бизнес новините. Той подчертава, че темпото на растеж остава стабилно, а възможностите за развитие – все по-разнообразни.
Тенденцията показва, че онлайн пазаруването вече не е просто алтернатива, а утвърден модел на потребление, който оформя новата реалност както за търговците, така и за клиентите в България.
Динамиката зад тези числа се илюстрира от мащабното проучване „Пулсът на онлайн потреблението в България 2025“, в което участват 1035 потребители, пазарували онлайн през последните шест месеца на 2024 г. Данните разкриват интересни тенденции в поведението на клиентите:
Визуалното съдържание продължава да е решаващ фактор за поведението на потребителя:
Мобилните устройства водят в пазаруването онлайн – 52% от потребителите са направили поръчката през телефон, 41% – през компютър или лаптоп, 4% – през таблет.
Въпреки позитивните резултати, 81% от анкетираните са имали поне една неосъществена поръчка, което посочва, че все още има предизвикателства за решаване – от логистика до потребителско изживяване.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Това е най-популярният летен списък за четене за богатите
Как банките печелят?
Къде се намират луксозните плажовев Европа?