1 USD
1.67408 BGN
Петрол
67.99 $/барел
Bitcoin
$117,812.0

Българите пазаруват онлайн като никога досега – пазарът се удвои за 4 години

БГ Бизнес

В България пазаруващите онлайн са 3,1 млн. души

В България пазаруващите онлайн са 3,1 млн. души от общо 4,8 млн. дущи. Това показва проучването „Пулсът на онлайн пазаруването в България 2025". 

Онлайн търговията между бизнеса и крайните потребители в България продължава да бележи впечатляващ растеж, като през 2024 г. отчита 20% годишен ръст и достига обем от над 2.34 милиарда евро. Това се равнява на 2.34% от националния брутен вътрешен продукт (БВП) – дял, който подчертава нарастващото значение на сектора за българската икономика.

Развитието на пазуравено онлайн

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: iStock

Впечатляващото развитие е особено отчетливо в сравнение с 2020 г., когато пазарът на онлайн търговия в страната е бил оценен на 0.97 милиарда евро. За едва четири години стойността му на практика се е удвоила, което е категоричен знак за промяна в потребителското поведение и ускорена дигитализация на бизнеса.

„Това е значително увеличение спрямо 2020 г., когато пазарът беше оценен на 0.97 милиарда евро. На практика това означава удвояване в рамките на период от 4 години.“, отбелязва Никола Минков, член на Управителния съвет на Българската Е-комерс Асоциация и основател и изпълнителен директор на SEO агенция Serpact, пред bTV Бизнес новините. Той подчертава, че темпото на растеж остава стабилно, а възможностите за развитие – все по-разнообразни.

Тенденцията показва, че онлайн пазаруването вече не е просто алтернатива, а утвърден модел на потребление, който оформя новата реалност както за търговците, така и за клиентите в България.

 

Какво показва потребителят онлайн през 2024 г.?

Динамиката зад тези числа се илюстрира от мащабното проучване „Пулсът на онлайн потреблението в България 2025“, в което участват 1035 потребители, пазарували онлайн през последните шест месеца на 2024 г. Данните разкриват интересни тенденции в поведението на клиентите:

  • 21% са направили напълно спонтанна покупка – без предварително намерение
  • 38% са имали идея да купят нещо, но решението е било спонтанно
  • 41% са направили планирана покупка, след ясно взето решение

Визуалното съдържание продължава да е решаващ фактор за поведението на потребителя:

Доставка, устройства и методи на плащане

Мобилните устройства водят в пазаруването онлайн – 52% от потребителите са направили поръчката през телефон, 41% – през компютър или лаптоп, 4% – през таблет.

Въпреки позитивните резултати, 81% от анкетираните са имали поне една неосъществена поръчка, което посочва, че все още има предизвикателства за решаване – от логистика до потребителско изживяване.

 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук