Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Експерти обясняват защо е добре да влезем в Шенгенското пространство
Всеки ден милиони души пресичат вътрешните граници между страни от Шенгенското пространство. Тези хора пътуват по различни причини и съответно правото на свободно движение означава различни неща за тях. Шенгенът обаче не е важен само заради възможността за свободно преминаване. Това, което той позволява има своите икономически елементи.
Какво ще означава за икономиката ни приемането ни в Шенген?
"Най-общо казано приемането ни в Шенген ще гарантира бързия транзит на стоки. Това ще е добре дошло за българските търговци. Това разбира се ще е добре и за целия поток туристи, които преминават през страната ни", каза пред businessnovinite.bg финансистът Кольо Парамов.
По думите му Шенген е още едно улеснение за бизнеса и туристите.
Отпадането на вътрешните граници в ЕС и унифицирането на изискванията към стоките ще махнат много от сегашните пречки. Бизнесът ще има възможности за привличане на повече клиенти от съседни държави или директно да се разраства.
Според експерти от Института за пазарна икономика, в момента чакането на границите носи значителни допълнителни разходи за износителите и транспортните фирми. Не е без значение и блокирането на ресурсите им, тъй като камионите които чакат по границите не могат да се използват за друг превоз.
Улесняването на връзките с околните шенгенски страни създава възможности за развитие на трансграничен бизнес. Това важи с особена сила в сценарий, в който Румъния също се присъединява към споразумението, заради малкото разстояние между Русе и Силистра до водещия икономически център Букурещ. Днес то обаче е затруднено от контрола по мостовете на Дунав.
Присъединяването към Шенгенското пространство създава нови възможности за работа както за българи, така и за граждани на други страни в България.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови