Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Има нужда от повече информираност по темата, показва проучване на Paysafe
Проучване на Paysafe разкрива нуждата от по-добро информиране на потребителите за ролята на изкуствения интелект при онлайн плащанията.
Изследването, поръчано от Paysafe и изпълнено от Sapio Research, повдига въпроса за неразкрития потенциал на изкуствения интелект, виртуалната и добавената реалност в света на дигиталните разплащания.
Проучване сред 14 000 потребители, подчертава огромния потенциал на изкуствения интелект в света на онлайн плащанията, ако настоящата липса на информираност за тези технологии бъде адресирана правилно.
В момента само 14% от потребителите в глобален мащаб споделят, че използват базирани на изкуствения интелект технологии, докато 86% имат резерви да го правят. Според проучването 10% от респондентите изразяват желание да използват базирани на AI плащания в следващите 2 години, ако станат по-достъпни, а 17% са категорични, че няма да го направят никога.
Едновременно с това, близо една четвърт (24%) заявяват, че не са наясно по какъв начин се гарантира сигурността на плащанията им с изкуствен интелект, а 35% сочат, че не знаят достатъчно за базираните на него технологии, за да се чувстват комфортно с тях.
Някои потребители обаче успяват да разпознаят употребата на AI при различни типове разплащания, като например плащане онлайн (58%), ползване на дигитални портфейли (52%) или при употреба на чатбот за плащане (50%).
"Да говорим за защита и сигурност е водещо, защото AI има все по-широко приложение в оценката на риска, идентифицирането на измами и персонализацията“, споделя Роб Гатто, Chief Revenue Officer в Paysafe.
Едва 12% от потребителите сочат, че не биха използвали добавена или виртуална реалност за закупуване на стоки, защото не изглеждат безопасни.
По същия начин, малко над 1/4 от респондентите (26%) се чувстват по сходен начин по отношение на плащанията в Метавселената (Metaverse).
Изследването е проведено в Обединеното Кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, и проследява промените в поведението и навиците на потребителите спрямо дигиталните плащания.
Основната цел на Paysafe е търговци и потребители да се свързват и осъществяват трансакции безпроблемно, благодарение на водещи за индустрията продукти в сферата на обработването на плащания, дигитални портфейли и онлайн кешови услуги.
Най-големият офис на Paysafe в света е в София с над 1300 служители, работещи в различни направления – продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, ИТ обслужване и други.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови