
Социалните плащания в България са достигнали 34,867 млрд. лв. през 2023 г.
За финансиране на социалната защита в страната през 2023 г. са изразходвани 17,973 млрд. лв.
Коя е най-често срещаната форма на употреба?
Въпреки че често се говори за това как широкомащабните езикови модели (LLM) биха могли да революционизират работното място, данните от OpenAI показват различна картина – по-голямата част от използването на ChatGPT няма нищо общо с бизнес производителността.
Според данните, делът на задачите, несвързани с бизнес дейности (както са класифицирани от самата LLM), се е увеличил от приблизително 53% от всички съобщения през юни 2024 г. до цели 72,2% през юни 2025 г.
С други думи, все повече потребители на ChatGPT го използват за лични цели – за забавление, помощ при писане или лични проекти – и все по-малко за продуктивност на работното място.
Тенденцията показва, че по-новите потребители на ChatGPT са фокусирани предимно върху лични нужди, а не върху служебни задачи, съобщава ArcTechnica, цитирано от N1.
Не е изненадващо, че голям брой потребители разчитат на ChatGPT за помощ при писане. Според проучването, цели 28% от всички разговори са били за някакъв вид помощ при писане.
Този дял се увеличава до 42%, когато става въпрос за разговори, свързани с бизнеса, а сред потребителите от мениджмънта и бизнес сектора мнозинството – 52 процента – използват ChatGPT специално за писане.
Това обаче не означава, че потребителите трябва да поискат от ChatGPT да напише целия им имейл или текст от нулата.
Най-често срещаната форма на употреба е редактирането и критикуването на съществуващи текстове ( 10,6% от всички разговори ), докато генерирането на лична комуникация представлява само 8%.
Също така, 4,5% от всички разговори са свързани с превод на текст , докато писането на художествена литература е представено само от 1,4%.
Използването на ChatGPT като източник на информация нараства бързо. През юни 2024 г. подобни заявки са представлявали 14% , докато през юни 2025 г. този брой скочи до 24,4% , като информационните заявки изпревариха писмените (които спаднаха от 35% през 2024 г.).
OpenAI обаче признава, че ChatGPT все още страда от проблема с така наречената „халюцинация“, т.е. изфабрикуване на факти, което го прави ненадежден източник. За щастие, в бизнес контекст, използването на ChatGPT за търсене на информация представлява само 13,5% от разговорите , далеч по-малко от писането, което доминира с 40%.
Сред бизнес потребителите значителна част от разговора (14,9%) е свързана с вземане на решения и решаване на проблеми. Това го прави втората най-разпространена форма на употреба в работната среда, веднага след документирането и записването на информация.
OpenAI посочва, че това показва, че потребителите виждат ChatGPT не само като инструмент, който изпълнява задачи, но го използват и като съветник или асистент в изследванията .
Въпреки че обществеността често подчертава, че ChatGPT може да прави много различни неща, данните показват, че някои форми на употреба всъщност са много редки:
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
За финансиране на социалната защита в страната през 2023 г. са изразходвани 17,973 млрд. лв.
Железопътната инфраструктура и земята, върху която е изградена, остава публична държавна собственост
Според съдебните искове, новата политика на Starbucks противоречи на щатските закони