С цена под 100 хил. долара: Apple пуска автомобил през 2026 г.

Технологии

Проектът за автомобил, наречен Titan, e в безизходица

 

Apple значително ограничи амбициозните си планове за представяне на самоуправляващия се автомобил на компанията и отложи целевата дата на пускане с около година за 2026 г., казва Bloomberg.

Проектът за автомобил, наречен Titan, e в безизходица през последните няколко месеца, тъй като ръководителите на Apple се борят с реалността, че визията им за напълно автономно превозно средство - без волан или педали - не е осъществима с настоящата позната технология.

Компанията значително опрости проекта и сега планира по-малко амбициозен дизайн, който ще включва волан и педали и ще поддържа само пълните автономни възможности по магистрали.

Снимка: Reuters

Тайният проект, който е в действие от години, има за цел да предостави на Apple още един голям източник на пари, но и да тества границите на възможностите на производителя на iPhone.

В момента Apple планира да разработи превозно средство, което позволява на шофьорите да изпълняват други задачи докато шофират - да речем, да гледат филм или да играят игри - на магистрала и да бъдат предупреждавани с достатъчно предизвестие, за да преминат към ръчно управление, ако приближат до градските улици или предстои влошаване на времето.

Компанията е обсъдила стартирането на функцията първоначално в Северна Америка. Акциите на Apple, които вече се понижиха с около 2% във вторник, паднаха до най-ниското си ниво, след съобщаването за промените. Те са намалели с 19% тази година, въпреки че това е по-добро представяне от повечето акции в тежкия технологичен индекс Nasdaq Composite.

Самоуправляващ се автомобил на Apple

Технология, която още не е измислена

Предишната визия на Apple за колата беше да предложи автономност от "ниво 5" - върхът на технологията за автономно шофиране, която никой автомобилен производител не е постигнал до този момент. Настоящият план се разглежда под това поради по-ограничения му обхват.

Сърцето на технологията на Apple е мощна вградена компютърна система - с кодово име Denali на името на най-високия планински връх в Северна Америка - и персонализиран набор от сензори. Производителността на процесора е равна на около четири от най-мощните Mac чипове на Apple взети заедно и се разработва от инженерната група в Силициевата долина. Чипът е достигнал напреднало състояние и се счита за почти готов за производство, въпреки че Apple може да намали броят преди пускането на автомобила, за да свие и разходите си.

Наличието на вграден компютър за обработка на автоматизирани задачи е подобно на подход, използван от други производители на автомобили, включително Tesla. Apple обаче планира да се различава от Tesla, като използва комбинация от лидарни и радарни сензори, заедно с камери. Настройката помага на автомобила да определи местоположението си, да виждат лентите за движение и да оцени колко далеч е от други обекти и хора.

В допълнение към вградения хардуер, системата има базиран на облак компонент за някои обработки с изкуствен интелект. Apple разчита на Amazon Web Services за хостинг, което струва на производителя на iPhone около 125 мln. долара годишно. Но това е само частица от около 1 мlrd. долара, които компанията харчи за автомобилния проект годишно.

Apple проучва идеята за дистанционен команден център, който да подпомага шофьорите и да управлява колите отдалеч по време на извънредни ситуации. Компанията също така обсъжда предлагането на собствена застрахователна програма на клиентите.

Apple очакваше всяка кола да се продава за повече от 120 хил. долара, но сега компанията се стреми да предложи превозното средство на потребителите за по-малко от 100 хил. долара, според хората. Това би го поставило в приблизително същия ценови диапазон като базовата версия на Model S  на Tesla.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст