С парите за цигари за 4 години може да си купите кола
Колко харчат пушачите на година за цигари
Първите 7 на изкуствения интелект започнаха
На 11 май в Sofia Event Center списание „Мениджър“ организира второто издание на технологичното събитие Technovation. Ключови експерти от сектора ще обсъдят едни от най-горещите теми, които вълнуват бизнеса в 4 дискусионни панела. bTV Media Group е партньор на форума.
Инвестирането е маратон, а не спринт
2022 г. беше предизвикателна за инвеститорите в технологични компании. Технологиите играят жизненоважна роля за стимулиране на икономическото възстановяване и растеж, както и за потенциал да осигурят стабилност и добра възвръщаемост. А когато нови компании залязват толкова бързо, колкото и са се появили, стратегията става по-важна от всякога. Как може да се подобри местната екосистема, за да има повече играчи от двете страни на барикадата? Към какво се ориентират инвеститорите и как страната ни може да бъде ключов играч на европейската сцена? Какъв профил компании са най-привлекателни за финансиране? Това са въпросите, на които ще бъдат търсени отговори в първия панел „Investments in tech: staying ahead.“
Първите 7 на изкуствения интелект започнаха
4 години бяха нужни на Facebook, за да достигне 100 млн. потребители. На Instagram 2 години и половина, а на TikTok – 9 месеца. Сензацията в изкуствения интелект ChatGPT разби всички класации и стигна този ключов момент за около 2 месеца. От платформата за анализи SimilarWeb споделят, че за 20 години интернет никога не се е наблюдавал толкова бърз ръст. Това стресна гиганти като Google и ги принуди да поставят приоритет за развитие върху техния чатбот Bard. Или тихомълком да прати в забвение проекта за метавселена на Facebook, който само преди няколко години беше гръмко обявен. А това са шумните проекти. Под повърхността стоят и проекти като Stability AI с фокус върху изображенията, в който Amazon инвестира без фанфари. Всичко в името на изкуствения интелект. Твърде е рано да се каже колко от различните прогнози ще се случат. Състезанието между големи компании и стартъпи очевидно е в ход, както и предстояща сериозна промяна на различни нива в компании и общество. Докъде ще стигне надпреварата в развитието на изкуствения интелект? Кои са секторите, които ще усетят най-бързо ефекта от това? Как можем да си гарантираме ефективни и сигурни отношения с него? Това ще е предмет на дискусия във втория панел „AI Era: Hello, I am here.“
Пренаселеното финтех пространство
Последните няколко години доведоха до много бързо увеличаване броя на компаниите, предлагащи финтех решения. Като старт на този процес може да посочим 2015 г. и от тогава до днес инвестициите за 2022 г. в този сектор са 3 пъти повече. Финтех индустрията постоянно се развива и подобрява, а компаниите в него са над 26,000. Този брой се увеличава страшно бързо – в не толкова далечната 2019 г. бяха около 12,000. Колко от тях ще оцелеят е съвсем друг въпрос.
Това води след себе си достатъчно главоболия и на компании, и на инвеститори. Става по-трудно да се отличат печелившите компании, а потребителите се затрудняват да следят предложенията от всички. Рисковете не са също малко – ефектът от фалита на SVB от тази година все още не е усетен напълно. Големи технологични компании също имат апетит към разплащанията и това няма как да не притеснява финтех компаниите. Но пък имат златна възможност да постигнат все по-голям дял от пазара. Как ще се привлича вниманието на инвеститорите? Как да се следи темпото на непрестанно променящия се клиент? Колко бързо ще навлизат решенията за embedded finance? Това са част от въпросите, които ще бъдат засегнати в третия панел „Fintech 2023: What’s coming?“
Доброто летене сред облаците
Облачните услуги продължават да се използват все повече в бизнеса, имайки предвид колко компании преместват все повече процеси там, както и установяването на хибридни офиси. Над 98% от организациите използват облака по някакъв начин, независимо дали през SaaS приложения, или изцяло cloud-native мрежа. Новият етап от развитието на пазара обаче предполага по-различен поглед. Ако преди години фокусът беше върху това клауд да се разглежда като услуга, сега е по-различно. Търсят се цялостна облачна инфраструктура, решения за бази данни и анализи и приложенията изцяло в облака. Защо клаудът не е универсален? За какво са готови да харчат компаниите в условията на бурна инфлация? Отговорите ще бъдат търсени в дискусията на четвърти панел – „Flying in the clouds“.
*Платен материал
*Източник: Technovation
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството
В кои професии има най-малко кадри?