Търсенето в Google вече никога няма да бъде същото

Търсенето в Google вече никога няма да бъде същото

Компанията представи драматична промяна във функционалността на най-голямата търсачка в света

 

Google ще направи това за вас.“

Това е визията на ръководителя на отдела за търсене Лиз Рийд, която тя представи на сцената на Google I/O, пише CNBC. 

Google представи версия на търсачката с изкуствен интелект, както и много обещания. 

Демонстрациите на Google показаха как сега търсенето може да намери студиа за йога във вашия град, които предлагат оферти, да създаде планове за хранене за семейство с придирчиви почитатели на храната и дори да установи какво не е наред с вашия грамофон и да предложи поправки само чрез преглед на видеоклип, който сте направили на телефона си. 

Това е драматична промяна във функционалността на най-голямата търсачка в света, тъй като Google се опитва да заеме водеща позиция в надпреварата за изкуствен интелект, която завладява технологичните компании.

В много отношения новото поле за търсене функционира като полето Gemini - с генерирани от изкуствен интелект отговори, с които можете да говорите като с чатбот.

Рийд заяви, че AI Overviews, които ще бъдат пуснати в действие в САЩ, ще използват „многоетапни разсъждения“, за да отговорят на сложни въпроси в рамките на едно търсене.

„Изследвания, които преди са ви отнемали минути или часове, Google вече може да направи вместо вас само за секунди“, каза тя.

Функциите за търсене на Google Gemini могат дори да правят предложения, за които те не са попитали. Например при запитване за препоръка за празничен ресторант може да се появят резултати, които означават музика на живо или наличие на покрив. 

Рийд заяви, че този вид търсения, организирани от изкуствен интелект, скоро ще бъдат достъпни в категории като филми, музика, книги, хотели и пазаруване. Новата визия на Google за търсенето може да промени начина, по който интернет работи в по-широк план. 

Голяма част от интернет е проектирана около бизнес модели, които използват SEO оптимизацията, за да стимулират посещенията. Превръщането на Търсенето в чатбот може да повлияе на начина, по който се разпределя трафикът.

В края на краищата, защо да щраквате върху връзка, когато търсенето в Google вече може да обобщи необходимата ви информация?

Но в публикация в блога на компанията Рийд се опита да отговори на опасенията, че промените могат да доведат до по-малко посещения на уебсайтове.

„Виждаме, че връзките, включени в прегледите с изкуствен интелект, получават повече кликвания, отколкото ако страницата се беше появила като традиционна уеблиста за тази заявка“, пише тя. „Докато разширяваме този опит, ще продължим да се фокусираме върху изпращането на ценен трафик към издателите и създателите.“

Google отдавна доминира в сферата на търсенето, но последните ѝ постижения идват на фона на засилената конкуренция от страна на OpenAI.

 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст