Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
В Европа Законът за цифровите пазари изисква от Apple да направи промени в начина на работа на браузърите
Google плати на Apple 20 млрд. долара през 2022 г., за да бъде търсачката по подразбиране за Safari на iPhone, iPad и Mac, съобщава Bloomberg. Информацията беше разкрита в съдебни документи, предоставени от Google в антитръстовия спор с Министерството на правосъдието на САЩ.
Министерството на правосъдието обвини Google, че има монопол върху функцията с „търсене“ в интернет, а в делото срещу Google сделката за търсачката с Apple беше основен фокус. През ноември съдебните документи показват, че Google плаща 36% от общите приходи, които печели от търсения, извършени в Safari, а сега се оказва, че това се равнява на 20 млрд. долара.
Google е търсачката по подразбиране на устройствата на Apple от 2002 г., въпреки че сделката е била предоговаряна няколко пъти. Apple и Google са работили, за да запазят условията на споразумението за търсачката в тайна по време на процеса и преди това, но е добре известно, че Google плаща на Apple милиарди годишно.
Миналия октомври главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела свидетелства, че споразумението между Apple и Google е направило невъзможно конкурирането на други търсачки като Bing. В един момент Microsoft искаше Apple да купи Bing, но Apple не прояви интерес.
Google е търсачката по подразбиране на устройствата на Apple в повечето страни, но потребителите могат да изберат да я сменят с Yahoo, Bing, DuckDuckGo и Ecosia като алтернативи.
В Европа Законът за цифровите пазари изисква от Apple да направи промени в начина на работа на браузърите. Потребителите могат да изберат браузър по подразбиране, когато настройват своя iPhone, и има повече опции от шепата доставчици, които Apple позволява в САЩ.
Ако Google загуби антитръстовото дело, сделката между Apple и Google може да бъде прекратена. Съдът ще излезе с решение по-късно през 2024 г.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб