
ЕС утроява таксата за пътуване до 20 евро
За кого се отнася таксата?
Скутерът може да развие скорост близка до тази на Tesla
Tesla трябва да отстъпи място на ново превозно средство, което обещава бърза скорост на две колела. С предварителни резултати от тестове за скорост над 160 км/ч, Turbo се стреми да бъде най-бързият електрически скутер в света.
Британският стартъп за скутери Bo адаптира шасито на своя флагмански градски скутер във високопроизводителен прототип, за да демонстрира екстремните възможности на електрическото задвижване на две колела.
„Искаме да направим нещо, от което всеки може да се вълнува. А за нас това означава да разширим границата на скоростта, с която могат да се движат тези превозни средства“, каза пред Euronews t Оскар Морган, главен изпълнителен директор и съосновател на Bo.
Той казва, че стартъпът има за цел да счупи рекорда за скорост за електрически скутер тази година.
„Първоначалната цел е да се достигне скорост над 100 километра в час, под наблюдението на модераторите на Световния рекорд на Гинес“, каза Морган.
„И моята лична цел е да го видя да надхвърля 200 километра в час“, добави той.
Той добавя също, че Turbo е проектиран единствено за поставяне на рекорди и „не е направен за каране до супермаркета или фитнеса“.
„Не очакваме много хора да карат скутера. Ужасяващо е и не е много безопасно. Но това, което прави, е, че дава възможност на хората да помислят за тези неща и да разгледат на какво може би са способни тези превозни средства.“
Компанията твърди, че електрическата тротинетка е толкова мощна, че би могла да изпревари някои от най-бързите автомобили в света от място.
„Едно от нещата, които напълно ни грабнаха, когато за първи път изпробвахме турбото на писта, беше колко бързо ускорява“, каза Морган.
Според Tesla, Tesla Model 3 Performance може да ускори от 0 до 100 км/ч за около 3,1 секунди.
Повечето обикновени тротинетки се затрудняват да уцелят за по-малко от 10 секунди.
Тестовете за шейкдаун не са официални записи, но са проведени от професионален състезател по скутери, казва компанията.
„Проведохме доста обширни тестове. Turbo е подложено на пълни обороти и не е пропуснало нито един ритъм. Така че сме наистина уверени, че инженерната му разработка е от най-високо качество“, каза Морган.
С по-високо съотношение мощност-тегло от Bugatti Veyron, Turbo има батерия от 1800 Wh, която му позволява да измине до 240 км с едно зареждане.
Това е достатъчно енергия за бързо зареждане на около 1500 смартфона едновременно, казват от Bo.
Turbo не е бил предназначен за продажба, но Bo произвежда малък брой за одобрени колекционери или ездачи със сериозни нужди, с начална цена от 27 500 евро.
Първата доставка вече е планирана за 2026 г., когато ще се проведе първото състезание от Формула 1 в Мадрид.
Докато Turbo е проектиран за поставяне на рекорди, готовата за пътя версия на Bo, „Model-M“, ще се появи на пазара през август 2025 г., започвайки в САЩ.
Преди да започне разработката на електрическия скутер, хората, които работят в компанията са активни в света на моторните спортове. Те напускат Формула 1, за да изградят това, което може би е най-важният нов автомобилен формат на този век.
"Не можеш да промениш света от състезателна писта. И не можеш да промениш скутерите към по-добро, като правиш повече от същото. Време е за нещо съвсем различно.", казват те на сайта си.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
За кого се отнася таксата?
Средната продължителност на трудовата дейност у нас е 34,8 години
„Наздраве и до вкусни срещи“