Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Японците имат отговор
Ако някога сте били в Япония, определено сте забелязали нещо много странно по отношение на светофарите: сигналът за „премини“ е син, а не зелен.
От 1968 г., когато влиза Виенската конвенция, всички пътни знаци и сигнали по света отговарят на еднакъв стандарт. Почти всяка страна използва едни и същи цветове: зелено за движение, червено за спиране и жълто за внимание. Япония обаче е изключение.
Но причината, поради която в крайна сметка са използвали синьо вместо зелено, е доста интересна.
Всичко е свързано с езика. Преди много години японският език е нямал дума за зелено. Ако искате да опишете нещо, което е зелено на цвят, е трябвало да използвате думата за синьо, „ao“. Това нещо работи доста добре, докато думата за зелено не е била добавена към езика, „мидори“.
В този момент светофарите в Япония са "почти зелени". Официалните документи на Япония обаче все още описват сигналите „тръгвай“ като „ao“, а не като „мидори“. Когато международният договор влиза в сила, японските бюрократи и лингвисти възразяват срещу решението на страната все още да използва думата за синьо, когато описва нещо зелено. И правителството се вслуша.
Както обяснява Алън Ричардс за Atlas Obscura, „през 1973 г. правителството нареди със заповед на кабинета светофарите да използват възможно най-синия нюанс на зелено, което технически е зелено, но се забелязва и като достатъчно синьо“.
Казано накратко, японското правителство ни уверява, че това, което виждаме, всъщност не е синьо, а много син нюанс на зелено. Достатъчно синьо, за да можем да го наречем „ao“, но също така и достатъчно зелено, за да задоволи международните стандарти.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови