Резиденция срещу Акропола, обявена за най-скъпия имот в Гърция
Колко струва резиденцията?
Когато Renault обяви напускането си, кметът на Москва Сергей Собянин се съсредоточи върху национализирането на завода в Москва
Със своите привлекателни фарове, елегантна предна решетка и привличащ погледа дизайн на волана, легендарният автомобил от съветската епоха "Москвич", беше гордостта на всеки руснак, съобщава "Ройтерс".
Последно произведен преди две десетилетия, изненадващото завръщане на "Москвич", (което се превежда като "московчанин") сега отново е на дневен ред след оттеглянето на западните производители на автомобили от Русия.
Когато френският автомобилен производител Renault обяви напускането си, кметът на Москва Сергей Собянин се съсредоточи върху национализирането на завода в Москва, който някога е бил производствен център на "Москвич".
Въпреки "дългата и славна история" на "Москвич" и огроното желание на Собянин да възроди производството, московчани казват, че са разделени по отношение на плановете за рестартиране на производството на автомобила. За мнозина той трябва да бъде оставен в миналото завинаги.
„Чух, че Москвич е на път да бъде върнат към живот... и наистина се радвам за това“, каза Александър Бондаренко, носейки тениска с марката на Москвич. „Ако представят модерна версия на модела 2140, веднага ще го купя“, допълва московчанинът пред Ройтерс.
Но други ентусиасти на "Москвич" са скептични по отношение на плановете, усещайки политически мотиви.
„Прераждането на Москвич е популистко решение“, казва московчанинът Сергей и добавя: „Не е ясно какво ще спечелим от това“.
На фона на широко разпространеното напускане на западни компании, президентът Владимир Путин каза, че руснаците трябва да се гордеят с индустриалното наследство на страната и че иска да засили вътрешната производствена база на Русия.
Други фенове на автомобила казаха, че историята на така обичания "Москвич" трябва да остане в миналото.
„Москвичът не трябва да се докосва: той умря, той беше убит“, каза Станислав Цибулски, визирайки болезнената "кончина" на московския автомобилен завод, който произвеждаше автомобилите. По негови думи работниците в завода не са получавали заплати години наред и хиляди са загубили работата си.
„Заводът беше съборен, нямаше музей и сега планираме да реставрираме Москвич“, казва той. "Изглежда ми като богохулство".
Има десетки модели на "Москвич", който за първи път започват да се произвеждат през 1946 г. и продължават да са в употреба и след разпадането на Съветския съюз.
В разцвета на автомобила хората редовно чакаха поне по едно десетилетие, за да могат да се сдобият с един от най-популярните модели - "Москвич 412", който според феновете на марката, е струвал около 5000 съветски рубли през 1975 г., когато средната месечна заплата е била 150 рубли.
Голямата част от руснаците определено изпитват носталгични чувства към марката, но все пак казват, че фокусът на страната все пак трябва да бъде върху производството на модерни автомобили.
Колко струва резиденцията?
Ние сме на последно място по дегитализация на предприятията, казва Елина Желева
Агенцията ще се свърже с лица, за които са установени неточности в декларираните данни