1 USD
1.85721 BGN
Петрол
72.21 $/барел
Bitcoin
$95,512.3

LinkedIn: Твърде скучни сме за децата, за да попадаме в забранителния списък

Технологии

Австралийското правителство заяви, че ще въведе законодателство, за да спре достъпа на деца до социалните медии

 

Сайтът за кариерно общуване LinkedIn заяви пред австралийските законодатели, че е твърде скучен за децата, за да бъде включен в предложената забрана за ползване на социални медии от лица под 16-годишна възраст, пише BBC. 

„LinkedIn просто не разполага със съдържание, което да е интересно и привлекателно за непълнолетни“, заяви компанията, собственост на Microsoft, в изложение до австралийската сенатска комисия.

Австралийското правителство заяви, че ще въведе „водещо в света“ законодателство, за да спре достъпа на деца до платформите на социалните медии.

Но компаниите, които стоят зад някои от най-популярните сред младите хора платформи - Meta, Google, Snapchat, собственик на Snap Inc, и TikTok - оспориха планирания закон в становища, представени пред законодателите. 

Министър-председателят Антъни Албанезе заяви, че предложеният закон е насочен към преодоляване на вредата, която социалните медии нанасят на австралийските деца.

Той заяви, че законът е предназначен за „майките и бащите“, които също като него са „ужасно притеснени за безопасността на нашите деца в интернет“.

Други държави следят отблизо какво ще се случи със законодателството, като някои от тях, включително Обединеното кралство, заявиха, че са готови да последват примера му.

Комисията по законодателството в областта на околната среда и комуникациите към Сената на Австралия даде на респондентите един ден, за да коментират законопроекта, който ще измени съществуващия Закон за онлайн безопасност.

В доклада на комисията до Сената се заключава, че законопроектът трябва да бъде приет, при условие че се вземат предвид препоръките в него, като например ангажирането на младите хора в прилагането на законодателството.

В отговорите си обаче най-големите технологични компании в света излагат причините, поради които не са доволни от предложения закон.

Google, която е собственик на YouTube, и Meta, която е компанията - майка на Instagram, заявиха, че се нуждаят от повече време, за да разгледат законодателството.

Meta заяви, че сегашната му форма „няма да успее да постигне целта си да намали тежестта върху родителите за управление на безопасността на младите хора в социалните медии“.

Тя също така заяви, че то „пренебрегва доказателствата“, представени от експертите по детска безопасност и психично здраве - мнение, споделено от Snapchat в собственото ѝ становище.

Междувременно X (бивш Twitter) постави под въпрос законосъобразността на предложенията в законопроекта.

TikTok Австралия заяви, че има „значителни опасения“ по отношение на предложения законопроект.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации