Искате да работите в САЩ? Това са 4 работни места, които не изискват диплома
Недостигът на работна ръка засили конкуренцията за таланти
Барнет работи в Boeing в продължение на почти три десетилетия, докато се пенсионира през 2017 г.
Джон Барнет обвини компанията за производство на самолети Boeing, че му отмъщава, след като разкри проблемите, които е видял във фабриката ѝ в Южна Каролина.
Известният информатор на Boeing и бивш мениджър по качеството, е открит мъртъв. Според властите причината е нещо, което изглежда като самонанесена огнестрелна рана, казва New York Times.
Джон Барнет подава сигнал срещу компанията и след това обвинява Boeing в отмъщение срещу него за оплаквания относно качеството и безопасността за фабриката в Чарлстън.
Проблеми с качеството, свързани както с дизайна, така и с производството, измъчват Boeing от години - най-отчетливо след катастрофите на два самолета Boeing 737 Max през 2018 г. и 2019 г. и отново, след като панелът на врата се откъсна малко след излитане преди два месеца.
Барнет подава жалба срещу Boeing Министерството на труда в САЩ през 2017 г. по програмата AIR21 за защита на подателите на сигнали, която защитава служителите на производителите на самолети, които докладват информация, свързана с нарушения на безопасността на въздушния превозвач. През същата година той напуска компанията.
Барнет е разпитван от собствените си адвокати в продължение на половин ден в петък, като планът е бил да завършат депозирането на показанията в събота сутринта, казва Робърт Туркевиц, адвокатът на Барнет по делото.
Когато 62-годишният Барнет не се появява в събота сутринта и не отговаря на телефонните обаждания, Туркевиц се обажда в хотела, в който нощува Барнет. След това той е намерен мъртъв в пикапа си на паркинга на хотела.
Според съдебният лекар на окръг Чарлстън „резултат от самонанесена огнестрелна рана“.
В изявление Boeing каза: „Натъжени сме от смъртта на Барнет и нашите мисли са със семейството и приятелите му."
Барнет работи в Boeing в продължение на почти три десетилетия, докато се пенсионира през 2017 г. Той е работил във фабриката на Boeing в Еверет, Вашингтон, преди да се премести в новия завод в Северен Чарлстън, Южна Каролина през 2010 г., за да работи върху 787 Dreamliner на Boeing - реактивен самолет, който е най-важният нов самолет на компанията.
След като два от самолетите 737 Max на Boeing се разбиха през 2018 г. и 2019 г., притесненията на Барнет относно проблемите с качеството на Boeing са представени в медиите. Барнет каза пред The Times през 2019 г., че е открил клъстери от титанови парчета, които висят над жиците за управление на полета в някои самолети. Тези ленти са произведени, когато крепежните елементи са били монтирани в гайките.
Той казва в множество интервюта, че многократно е призовавал шефовете си да ги премахнат, но те са отказали и са го преместили в друга част на завода.
Недостигът на работна ръка засили конкуренцията за таланти
Вaшият телефон ви шпионирa? Нов доклaд нa Cybernews рaзкривa тревожни детaйли