Honda, Yamaha, Suzuki и Kawasaki спират 90 модела мотори от производство

Технологии
 

Екологичните правила в Япония съответстват на стандарта „Евро 5“ за мотоциклетите, въведен от Европейския съюз през януари 2020 г.

Японските производители на мотоциклети Honda, Yamaha, Suzuki и Kawasaki планират да спрат производството на около 20 от моделите, които предлагат на пазара, пише онлайн изданието на списание "Никкей Азия", което се позовава на информирани източници. 

Това се случва, защото от ноември в Япония важата правила за по-старите мотори, свързани с затягането на екологичните стандарти. Те са в сила за новите модели японски мотоциклети още от края на 2020 г.

Предизвикателства пред японските производители на мотоциклети

Екологичните правила в Япония съответстват на стандарта „Евро 5“ за мотоциклетите, въведен от Европейския съюз през януари 2020 г. Той предвижда намаляване с 33% на емисиите от азотни оксиди (NOx), които мотоциклетите отделят при движение.

Стандартът „Евро 5“ при тях е почти идентичен с Евро 6 за леките автомобили в Европейския съюз, отбелязват експерти.

От септември 2014 г. е в сила ограничение, според което леките пътнически автомобили с дизелови двигатели не трябва да отделят повече от 80 милиграма азотни оксиди на километър пробег, информира официалният уебсайт на ЕС (ec.europa.eu).

За да спазят екостандартите, производителите на мотоциклети или трябва да модернизират катализаторите им за пречистване на отработените газове, или да ги снабдят с изцяло нови екодвигатели. Тяхното създаване обаче е изключително скъпо начинание. Що се отнася до модерните катализатори, то повишаването на глобалните цени на редките метали, които се влагат при изработката им, също ги оскъпява твърде много. 

Снимка: БГНЕС

Модернизирането на съществуващите модели "ще повиши продажната им цена три или четири пъти", заяви представител на водещ производител на мотоциклети, цитиран от "Никкей Азия".

Това е сериозно предизвикателство за японските корпорации на фона на прогнозите, че не се очаква ръст на продажбите на мотоциклети в Япония.  

Поради това Honda, Yamaha, Suzuki и Kawasaki планират да спрат производството на 10% от около 190-те модела, които предлагат на пазара. 

Honda най-големият производител на мотоциклети в света, ще спре от продажба около 10 от 80-те си модела. Сред тях е и легендарният CB400 Super Four, един от най-продаваните модели от 90-те години на миналия век. 

Какво спира Honda?

Сред моделите, които Honda спира да произвежда, са мотоциклетите от серията Gold Wing, както и мотопедът Benly, предназначен за доставки на дребно. 

Снимка: iStock
Каkво спира Yamaha?

Yamaha спира продажбите на два модела от своята водеща серия мотори FJR1300.

Снимка: iStock
Какво спира Suzuki?

Suzuki ще свали до октомври от производствените си линии най-малко 5 модела, сред които и мотоциклетите от средния клас GSX250R.

Снимка: iStock
Какво спира Kawasaki?

Kawasaki, които са част от концерна Kawasaki Heavy Industries, вече спряха доставките на някои модели мотори от високия клас. 

Снимка: iStock
Какво следва?

Производителите очакват бъдещето да принадлежи на електрическите мотоциклети на фона на постепенното ограничаване на емисиите от вредни вещества в атмосферата. 

Honda планира до 40-те години на 21-и век изцяло да премине към производство на електрически мотоциклети. 

Снимка: БГНЕС

До 2050 г. 90% от моделите на Yamaha ще се задвижват с електричество, пише "Никкей Азия".

Кawasaki обяви, че работи върху създаването на електрически мотоциклети, а Suzuki неотдавна представи мотопед, задвижван с електричество. 

Японските компании държат около 40% от глобалния пазар на мотоциклети. Оказва се обаче, че този преход е сериозно предизвикателство за автомобилостроителните компании в глобален мащаб и вероятно производителите на мотоциклети се сблъскват със същите проблеми.

Миналата седмица министрите на околната среда на страните от ЕС решиха от 2035 г. да бъде спряна продажбата на автомобили, които отделят въглероден диоксид. Тези правила трябва да бъдат съгласувани с Европейския парламент, за да влязат в сила. Ако това стане, то на практика означава забрана на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст