През 2025 г. две балкански страни ще получат достъп до най-бързия интернет в света
След поръчка потребителите получават приемник, който се свързва със сателити в космоса
Всеки ден по света се сканират повече от 10 млрд. баркода
Баркодът е „едно от 50-те неща, които създадоха съвременната световна икономика“, заедно с дизеловия двигател, iPhone, застраховките, Google, банкирането и антибиотиците според BBC.
Всеки ден по света се сканират повече от 10 млрд. баркода. От въвеждането им преди 50 години те революционизираха начина, по който правим бизнес. Но тъй като търсенето на повече информация за продуктите на пазара се увеличава, време е за нова революция. Поне така смята агенцията, която създава глобални стандарти за баркодовете GS1.
QR кодовете следващата революция в търговията на дребно ли са?
Целта на GS1 е до края на 2027 г. да създаде следващо поколение баркод. По същество той трябва да представлява QR код със скрит баркод вътре, казва Euronews Business.
Търговците на дребно ще могат да сканират QR кода, за да следят нивата на наличности и датите на годност на продуктите, а потребителите ще могат да видят повече подробности за съставките, веригата на доставки, употребата и рециклирането.
GS1 вече включва някои от световните гиганти в търговията на дребно. Компании като Carrefour, Lidl, Procter and Gamble, L'Oreal, PepsiCo и Nestlé подписаха съвместно изявление в подкрепа на миграцията към QR кодове.
Защо трябва да променим баркода?
В крайна сметка миграцията на инфраструктурата винаги има цена, но от компанията са уверени, че това е постижимо бързо за фирми от всякакъв размер и ще пожъне бърза възвръщаемост.
Първият малък търговец на дребно в света, който приема QR кодове, захранвани от GS1, е търговец за деликатеси в Бразилия с три магазина. За два месеца той внедрява технологията и намалява отпадъците с 50%.
Освен бизнес ефективността, GS1 се надява, че новите QR кодове ще имат и положително въздействие върху околната среда.
Например, производителите могат да внедрят QR кода по време на следващия си редовен редизайн на продукта и като хостват цялата информация, достъпна онлайн чрез QR, тя може лесно да бъде актуализирана по всяко време, без да е необходимо да се отпечатва повторно опаковката на продукта.
Компания за минерална вода в Южна Корея напълно премахна пластмасовите етикети от своите бутилки, като добави QR код върху капачката на бутилката.
Освен QR кодовете, разработени за търговия на дребно, GS1 използва същата технология за индустрията на здравеопазването, в това, което те наричат матрица на данни GS1.
След поръчка потребителите получават приемник, който се свързва със сателити в космоса
Целта е до 2025 г. там да се движат само електрически автомобили
Колко струва наемът на зала в галерията?