В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Apple, McDonald's, Ray-Ban, Meta - всички те имат продукти, с които не се гордеят
Пускането на продукт е трудно. По-малко от 3% от новите стоки в световен мащаб надвишават продажби за първата година от 50 млн. долара.
1993 — Apple Newton
Newton се счита за пример, че и Apple са имали лоши дни, преди да станат най-ценната компания в света.
Според Forbes този таблет се е провалил поради редица причини: цената му е започвала от 700 долара и е бил твърде голям. Разбира се, Apple в крайна сметка преобърна пазара на мобилни таблети с представянето на iPad.
1996 — McDonald's Arch Deluxe
През 1996 г. McDonald's представи Arch Deluxe, който така и не се наложи. Той беше предназначен да се хареса на "модерните градски хора" - извън целевата демографска група. За да достигне до тази група, McDonald's харчи 100 млн. долара, което го прави един от най-скъпите продуктови провали в историята.
Оказа се, че за McDonald's е твърде рано да се пробва в сферата на скъпите и малко по-гурме бургери.
1999 — Кисело мляко Cosmopolitan
Списанието Cosmopolitan взе решение да пусне марка кисело мляко през 1999 г. Излишно е да казваме, че пазарът на кисело мляко вече беше наситен и читателите на Cosmo надали са имали нужда от подобен продукт.
2006 — HD-DVD
Спонсориран най-вече от Toshiba, HD-DVD трябваше да се превърне в наследник на DVD-тата, когато беше пуснат през март 2006 г.
Но водената от Sony Blu-ray фракция в крайна сметка спечели войната, когато Warner Bros. обяви, че сменя HD-DVD за Blu-ray на 4 януари 2008 г. Със сигурност не навреди, че игровата конзола PlayStation 3 на Sony имат Blu-ray функция за възпроизвеждане, вградена директно — PlayStation 2 помогна за кръщаването на DVD като доминиращ формат преди това, а PlayStation 3 дръпна тази концепция още една крачка напред.
Около месец по-късно Toshiba заяви, че ще спре усилията си да работи върху HD-DVD.
2023 — Интелигентните очила Ray-Ban на Meta
През септември 2021 г. Ray-Ban пусна чифт смарт очила в партньорство с Meta, наречени Ray-Ban Stories.
По онова време очилата изглеждаха малко футуристични, но и малко зловещи. Те позволяват на потребителите да правят снимки или видеоклипове чрез малки камери с гласово активиране и микрофони, разположени в двата ъгъла на рамките.
И все пак продуктът трудно успя да привлече клиенти през последните две години.
По-малко от 10% от интелигентните очила, закупени от магазините на Ray-Ban от стартирането им, всъщност са били закупени от клиенти, съобщи The Wall Street Journal през юли 2023 г. въз основа на вътрешен документ на Meta. Устройството е отбелязало 13% възвръщаемост, отбелязва Journal, въз основа на документа.
Все пак може да е твърде рано да го наречем пълен провал: Meta планира да пусне версия от второ поколение на очилата тази есен или навреме за сезона на празничното пазаруване.
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него