Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Можем да се възползваме от намаленията онлайн и извън страната ни
Европа е доходоносен пазар както за марките, така и за търговците на дребно. И както навсякъде другаде, онлайн пазарите са най-добрият начин да достигнете до европейските потребители.
Като цяло приходите от електронна търговия в Европа надхвърлят 694 милиарда евро и продължават да растат. В сравнение със страни като Китай и Южна Корея, където електронната търговия вече съставлява 27,2% и 28% от всички продажби на дребно, Европа все още има място за растеж.
В Европа електронната търговия допринася между 10-15% от продажбите на дребно – около половината от нейния потенциал. Това означава големи възможности за растеж, особено за марки, които могат да се разграничат от останалите.
Европейският регион се състои от 37 държави, включително 27-те държави от Европейския съюз (ЕС), страни от ЕИП и/или единния пазар и няколко други европейски държави, които не са членове нито на ЕС, нито на единния пазар.
Първите 5 европейски държави, благоприятстващи електронната търговия, представляват 86% от всички онлайн разходи в Европа. Само Обединеното кралство, Франция, Германия, Испания и Италия допринасят за приходи от 598,1 милиарда евро, повечето от които се генерират на пазари и други онлайн платформи.
Повечето електронни магазини в ЕС са достъпни за пазаруване от България. Българите могат да се възползват от стоките и намаленията им, като някои от тези магазини доставят директно до страната ни, за други може да се ползва доставчик.
Топ 5 на европейските държави за електронна търговия
Обединеното кралство
С население от 69 милиона Обединеното кралство е имало приблизително 60 милиона потребители на електронната търговия през 2023 г. и тази цифра продължава да расте. Обединеното кралство генерира повече от 254 милиарда евро приходи от електронна търговия, като 129,5 милиарда евро идват от потребители, пише .channelengine.com. Тази сравнително малка, гъсто населена европейска страна харчи повече за онлайн покупки от всяка друга, отделяйки 10,26% от своя БВП за електронна търговия.
Най-популярните онлайн магазини в Обединеното кралство са:
Франция
Франция има над 51 милиона потребители на електронна търговия през 2023 г. Повече от 5% от БВП отива за разходи за електронна търговия. Пазарите и другите канали генерираха годишен приход от 146,9 милиарда евро през 2022 г., очаква се това да нарасне със 7,8% през 2023 г.
Най-популярните магазини там са:
Германия
Считана за икономическата сила на Европа, Германия е третият по големина пазар за електронна търговия в Европа. С 67,9 милиона онлайн потребители, тази европейска държава се очаква да генерира приходи от електронна търговия от 109 милиарда евро през 2023 г.
Най-популярните магазини в Германия са:
Испания
Въпреки че Южна Европа допринася по-малко за европейския пейзаж на електронната търговия, Испания е мощен играч. Тази страна с население от 46 милиона души има 33,82 милиона потребители на електронната търговия. Общо те са похарчили 32,8 милиарда евро онлайн през 2023 г., голяма част от които на пазари.
Най-популярните магазини в Испания са:
Италия
С население от над 60 милиона Италия има по-голям потенциален пазар от Испания, но харчи по-малко онлайн. Въпреки това, тя все още е в топ 5 на страните в Европа, а онлайн потребителите харчат пропорционално повече. В Италия има 31,7 милиона потребители на електронна търговия, които са похарчили около 45,9 милиарда евро онлайн през 2022 г.
Най-популярните онлайн магазини в Италия са:
Топ 10 на пазара в Европа
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови