Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Пилотният проект ще бъде разработен в Швейцария
В Швейцария едно амбициозно предложение предвижда изграждането на обширна подземна мрежа, чрез която самоуправляващите се капсули ще транспортират товари в цялата страна.
Проектът, наречен Cargo Sous Terrain, има за цел да намали зависимостта от камиони за преместване на товари. Глобалното търсене на товарен транспорт расте, а голяма част от света вижда недостиг на шофьори на камиони. В същото време високите цени на горивата направиха автомобилния транспорт по-скъп, докато превозът на товари по шосе представлява около 6% от глобалните емисии на въглероден диоксид.
Cargo Sous Terrain (CST) твърди, че проектът ще намали тежкия трафик по швейцарските пътища с до 40% и тъй като ще използва само възобновяема енергия, ще отделя 80% по-малко въглероден диоксид на тон товар, отколкото транспортирането на товари по шосе днес.
„От самото начало на CST беше ясно, че целта наистина е система с нулеви емисии, защото устойчивостта е абсолютна необходимост“, каза Патрик Елиг, ръководител на комуникациите на CST.
Ако бъде построена, мрежата ще се простира на около 500 километра от Женева в западната част на Швейцария до Санкт Гален в североизточната част и ще бъде завършена около 2045 г.
Организацията зад инициативата казва, че е събрала 100 милиона швейцарски франка (114 милиона долара), за да продължи процеса на планиране на първата 70-километрова отсечка, която се надява да бъде пусната в експлоатация до 2032 г., свързвайки Харкинген-Нидербип с Цюрих.
Мрежата от тунели ще бъде от 40 до 80 метра под земята и автономните капсули ще се движат по три ленти с около 30 километра (18,6 мили) в час. Всяка капсула ще има място за двe палета и може да бъде охладена за транспортиране на охладени стоки. Товарът ще бъде натоварен и разтоварен в определени центрове, като се използват асансьори, за да бъде отведен до и от повърхността.
Проектът беше замислен за първи път около 2010 г., но швейцарското правителство му даде зелена светлина едва през 2021 г. и все още се нуждае от одобрение за планиране от регионите, през които ще премине. Въпреки че трябва да се извърви дълъг път, преди да може да започне строителството, по-рано тази година CST започна първата си работа в полето - проучвателни сондажи по маршрута Härkingen-Niederbipp.
Елиг добави, че дори като се вземат предвид емисиите, свързани с изграждането на мрежата, и фактът, че в бъдеще повече камиони ще бъдат електрически, в дългосрочен план CST все още ще произвежда по-малко емисии от автомобилния транспорт.
Осигуряването на разрешение за планиране ще бъде сложен и продължителен процес, тъй като мрежата минава през няколко кантона (административни региони), каза Елиг, но той е уверен, че проектът в крайна сметка ще бъде одобрен по целия маршрут.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови