Как гласуват астронавтите, които са в космоса?
Въпреки че са в орбита, американските астронавти могат да гласуват от космоса
Сикрет сървис се грижи за сигурността на президента на САЩ
Президентският кортеж
Президентският кортеж е един от най-разпознаваемите символи на защитата на Сикрет сървис. Но елегантните, черни лимузини с тъмни прозорци и авангардни елементи за сигурност не винаги са били характеристики на президентската лимузина. Първоначално Сикрет сървис използва коне и карети, но те постепенно отпадат, когато в началото на XX в. автомобилът става предпочитан вид транспорт.
1936 Packard Touring Limo - 1936 г.
Лимузина Packard Touring от 1936 г. е използвана от президента Франклин Д. Рузвелт по време на посещението му в Ню Йорк на 30 юни 1938 г.
Появата на бронираната лимузина - 1941 г.
С влизането на Съединените щати във Втората световна война Сикрет сървис увеличава защитната си мрежа около президента. През декември 1941 г. Франклин Рузвелт става първият президент, който използва брониран автомобил. Първоначално принадлежал на печално известния гангстер Ал Капоне, автомобилът е конфискуван от Министерството на финансите през 1932 г. по обвинение в укриване на данъци върху доходите. Всъщност бронята на автомобила се е състояла само от бронирано стъкло; каросерията на автомобила все още е била уязвима. Автомобилът е използван до момента, в който лимузините от президентския парк - като Lincoln „Sunshine Special“ от 1939 г. - са бронирани в началото на 1942 г.
Хоризонтално правило - 1944 г.
Преди да се използват днешните методи за транспортиране на превозни средства за защитни посещения със самолет, в старите времена лимузината на президента и последващите превозни средства са били прекарвани през цялата страна, за да бъдат използвани при пристигането на президента.
Скоро обаче агенцията осъзнава, че разстоянието, необходимо за транспортиране на всяко превозно средство, води до износване на автомобилите, както и до умора на шофьорите, така че търсенето на алтернативни начини за транспортиране започва с пълна сила.
От 1944 г. Сикрет сървис транспортира автомобилите на кортежа с помощта на модернизиран железопътен вагон, който може да побере четири автомобила. Тя е оборудвана с преносими рампи, така че автомобилите да могат да се качват и свалят бързо от вагона. Железопътната кола беше оборудвана и с резервоари за вода за измиване на автомобилите по време на път и разполагаше със стелажи за допълнителни гуми и аксесоари за спешна поддръжка. За отвъдморските дестинации превозните средства са били натоварвани на борда на кораби.
Президент Дуайт Айзенхауер - 1955 г.
Президентът Дуайт Айзенхауер се вози в Chrysler Crown Imperial от 1955 г. по време на посещение в Гетисбърг, Пенсилвания, на 14 ноември 1955 г. Оборудвана с люк, лимузината се задвижва от версия с 250 конски сили на прочутия „hemi“ V-8 на Chrysler - двигател, който по-късно е предпочитан от състезателите по драг рейсинг.
Джон Ф. Кенеди - 1963 г.
Президентът Джон Ф. Кенеди пътува в лимузината си Lincoln Continental от 1961 г. по време на посещение в Сан Диего, Калифорния, на 6 юни 1963 г. Лимузината включва серия от подвижни стоманени и прозрачни пластмасови покривни панели, които могат да се монтират в различни комбинации. Освен това лимузината съдържа хидравлично задвижвана седалка, която можеше да се повдига, за да може събралата се тълпа да вижда по-добре президента Кенеди и неговите спътници. След убийството на президента Кенеди през 1963 г. целият автомобил е брониран и през май 1964 г. е върнат на Секрет сервис.
Пътуване със самолет - 1965 г.
През 60-те години на миналия век пътуването със самолет започва да предоставя на Тайните служби много по-удобни и ефективни средства за транспорт. Служебните автомобили можеха да бъдат натоварени на борда на самолетите до дестинации преди защитните посещения.
Роналд Рейгън - 1981 г.
Лимузината „Линкълн Парад“ от 1972 г. е използвана от президента Роналд Рейгън в деня на инаугурацията, 20 януари 1981 г. След покушението срещу президента Рейгън на 30 март 1981 г. автомобилът е върнат на Ford Motor Company за реновиране. Получава нов интериор, а екстериорът е обновен, за да изглежда като Lincoln от 1979 г.
Джордж У. Буш - 2005 г.
В Деня на встъпването в длъжност през 2005 г. президентът Джордж У. Буш се вози в Cadillac DeVille Touring Sedan (DTS) от 2006 г. Лимузината всъщност беше обновен модел от 2005 г., който придаваше вид на Кадилак 2006 г., достъпен за широката публика. Автомобилът беше по-широк, по-дълъг и по-висок от своя предшественик.
Барак Обама - 2009 г.
Президентът Барак Обама пътува с персонализиран Cadillac DTS от 2009 г., който е произвеждан две години преди да бъде представен в Деня на встъпването в длъжност. Малко по-изправен от своя предшественик, автомобилът разполага с 19,5-инчови джанти и достатъчно място за петима седящи пътници. Интериорът е богато украсен и е снабден с разгъваемо бюро за президента. Лимузината е проектирана според спецификациите на Секретните служби, които включват тежкотоварно шаси, удължена дължина и брониран материал, и предлага на президента сигурна комуникация с криптирани мерки. По онова време помощник-директорът на Службата за охранителни операции отбелязва: „Спокойно може да се каже, че системите за сигурност и кодирани комуникации на този автомобил го правят най-технологично напредналия автомобил за охрана в света.“
Днес
Секретните служби продължават да отговарят за закупуването, управлението, поддръжката и охраната на автомобилите по всяко време. Всяко превозно средство е оборудвано с разнообразно оборудване, за да осигури на охраняваните лица сигурна среда по време на цялото пътуване. Тъй като агенцията е адаптирала своите отговорности за защита и разследване, за да бъде в крак с развиващите се нужди в областта на сигурността, лимузините на президентите също са се променяли през годините, за да отразят вкусовете, нуждите и съображенията за сигурност на всяко поколение.
От съображения за сигурност Сикрет сървис не предоставя подробна информация за настоящия президентски транспорт.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Въпреки че са в орбита, американските астронавти могат да гласуват от космоса
„Дървото е по-издръжливо в космоса, отколкото на Земята", казват професори от университета в Киото
Като нов собственик се сочи катарско-британски консорциум