
МФ: В Бюджет 2025 не са заложени средства за нов правителствен самолет
Асен Василев твърди, че управляващите се готвят да дадат 209 млн. лв. за нов правителствен самолет
Това може да повлияе на евентуалните преговори за прекратяване на войната в Украйна
Последните санкции на САЩ срещу търговията с петрол на Русия, наложени през януари от бившия президент Джо Байдън, доведоха до спиране на редица танкери, които доставят руски суров петрол, което може да засили значението на тези мерки при евентуалното провеждане на преговори за прекратяване на войната в Украйна.
94 от 154 активните танкери (или около 60%), поставени в черния списък от отиващата си администрация на Байдън миналия месец заради участието им в търговията с руски петрол, са спрели да превозват важната енергийна суровина за сметка на Москва или за някой друг, показват данни за проследяване на кораби, събрани от агенцията. Други 7 са били в процес на строителство или на морски изпитания, съобщава БНР.
В сряда президентът на САЩ Доналд Тръмп каза, че е разговарял с Владимир Путин за прекратяване на войната в Украйна. Дискусията е засегнала и въпросите с енергетиката, но, според говорителя на Кремъл Дмитрий Песков, не и въпроса със санкциите.
Мерките от 10-ти януари принуждават Русия да пренастрои веригата си на доставка на петрол, за да намери алтернативни кораби и да плати високи транспортни разходи за тях. Освен това доставя товари по необичайни начини. Залогът е капацитетът на страната да продължи да доставя на все по-предпазливи клиенти и в крайна сметка на собственото производство на въглеводороди в Русия.
Въпреки че все още няма признаци, че петролният добив на Русия е засегнат от мерките, руският танкерен флот очевидно е разрушен. Около половината от бездействащите кораби, наблюдавани от Блумбърг, станаха неактивни веднага след като бяха включени в черния списък.
Твърде рано е обаче да се каже какво ще се случи с останалите танкери, които бяха санкционирани на 10 януари и засега все още вършат работа. Ако историята е някакъв ориентир, някои от тях също ще бъдат принудени да спрат да търгуват.
От 44 танкера, които са поели петролни товари, откакто са в черния списък, 20 работят само в рамките на Русия. Други девет са "специализирани совалки", използвани от два проекта на остров Сахалин в Далечния изток на Русия, повечето от които се мъчат да разтоварят своите пратки.
Индийското правителство заяви след налагането на санкциите, че няма да позволи на санкционираните кораби да акостират в пристанищата на страната след 27 февруари, като могат да правят това преди този срок, само ако превозват товари, натоварени преди 10 януари. Много пристанища в китайската провинция Шандун, център на независими рафинерии, са предпазливи да обработват санкционирани танкери след предупреждение от основен оператор на терминала. По същия начин най-голямата рафинерия в Турция, другият основен клиент на Русия, също ограничава покупките, за да не попадне в санкциите на САЩ.
Нежеланието на най-големите купувачи на руски петрол да приемат кораби, санкционирани от Вашингтон, започва да създава логистични главоболия на износителите.
Въпреки че неактивните кораби са разпръснати по целия свят, има места, където някои от тях са се събрали. Тези места включват Уст-Луга в Балтийско море, в Черно море - въпреки че повечето изчезват от автоматизираните системи за проследяване при навлизане в черноморски води, както и в Мраморно море. В Азия групи кораби са закотвени близо до руското пристанище "Козмино" и китайското пристанище "Джоушан".
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Асен Василев твърди, че управляващите се готвят да дадат 209 млн. лв. за нов правителствен самолет
Президентът на САЩ Доналд Тръмп е сред инвеститорите в компанията
Много от младите в този сектор се отказват заради ниските заплати