
YouTube иска да купи правата за излъчване на наградите „Оскар“
YouTube придоби правата върху NFL Sunday Ticket и наддава за други мащабни събития
Поколение Алфа се различава от всички преди него по своята дигитална ориентация
"Като порасна искам да стан..." - това са едни от най-повтаряните думи сред подрастващите, преди да дойде моментът за избор. Родените между 2010 и 2025 година са представителите на поколение Алфа и са първите деца на 21-ви век изцяло потопени в света на технологиите. Макар най-възрастните от тях да не са достигнали гимназиалните класове, анализът на explodingtopics представя настоящите нагласи на младите.
Поколение Алфа се различава от всички преди него по своята дигитална ориентация. Те не само че не помнят свят без интернет, но и усвояват новите технологии по-бързо от родителите си милениали или по-големите си братя и сестри от поколение Z. Над 2,5 милиона Алфи се раждат всяка седмица, като до момента броят им вече наближава 2 милиарда.
Още в ранна възраст те използват смартфони и таблети – деца между 8 и 12 години прекарват средно по почти 5 часа на ден пред екран. Това формира уникални навици на потребление: 51% от тях научават за нови марки първо от YouTube, а платформите като Disney+ и Minecraft са в центъра на тяхното дигитално ежедневие.
Над 72% от учениците в света използват някаква форма на дигитално устройство в класната стая, като 44% от тях получават тези устройства директно от училището. Прогнозите са, че поколение Алфа ще бъде най-образованото досега - 90% ще завършат средно образование, а половината ще получат и университетска диплома. Въпреки това обаче, притеснителен е фактът, че 67% от четвъртокласниците не четат на достатъчно добро ниво.
Алфите ще се изправят пред свят, в който близо 65% от професиите, които ще упражняват, все още не съществуват. Те ще навлязат в трудовия пазар в условия на автоматизация, изкуствен интелект и цифрови индустрии. Очаква се ръст от 10,8% в кариерите в областта на STEM до 2032 г., със средна заплата над два пъти по-висока от тази в останалите сектори. В същото време, 30% от Алфите изразяват желание да използват кариерата си, за да променят света към по-добро, което говори за една нова генерация иноватори с цел и визия.
Алфите вземат потребителски решения под влиянието на инфлуенсъри почти толкова често, колкото и на родителите си – 49% казват, че се доверяват еднакво и на двете страни. При това, те не са просто консуматори, а и създатели: 2 от 5 деца избират видеоигри, които им позволяват да строят или творят – като Roblox и Minecraft. Повече от половината стриймват видео всеки ден, а социалните мрежи и видео платформите играят ключова роля в изграждането на идентичността им и възприятията им за света.
Изненадващо зрели за възрастта си, Алфите вече проявяват осъзнатост към менталното си здраве. 74% от тях избират да излизат навън или да намалят използването на технологии, за да се чувстват по-добре психически. Това е ясен сигнал, че дори при масирано дигитално присъствие, поколението започва да развива инстинктивни механизми за баланс и грижа за себе си.
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
YouTube придоби правата върху NFL Sunday Ticket и наддава за други мащабни събития
Ето как да предпазите телефона си
Колко от акциите на Nvidia се крият в чаша от Starbucks