
Испанските монети от по 1 евро преобладават в портфейлите на германците
Германската централна банка всяка година анализира страната на произход на 80 000 монети
Ето какво трябва да знаят пътниците
Все по-голям брой авиокомпании въвеждат ограничения или пълни забрани за носене на преносими зарядни устройства по време на полети.
Това, което някога е било основен аксесоар за пътуване, сега е все по-често обект на щателен контрол от органите за безопасност на въздушния транспорт след няколко инцидента с прегряване на батерии, пише Euronews.
И така, какви са правилата и кои авиокомпании налагат ограничения върху пътниците, носещи тези малки, но потенциално опасни устройства на борда?
„Основният проблем с преносимите зарядни устройства са литиево-йонните батерии, които, ако са повредени или дефектни, могат да представляват опасност от пожар“, казва туристическият консултант Колин Пиърсън, сътрудничещ на бутиковия хотел Stanton House Inn. „Неизправна преносима зарядна батерия може да прегрее, да се запали или дори да експлодира, което е особено опасно в затвореното пространство на самолета.“
Въпреки че инцидентите със запалване на преносими зарядни устройства са рядкост, те са достатъчни, за да предизвикат широко разпространено безпокойство сред експертите по безопасност на авиокомпаниите.
„Вече не става въпрос само за неудобство. Безопасността на всички пътници и членове на екипажа на борда на самолета е основната грижа и дори един-единствен инцидент може да има дългосрочни последици“, казва Пиърсън.
Авиокомпании като Qantas и Emirates наскоро въведоха по-строги правила относно транспортирането на външни батерии. Други превозвачи, включително Cathay Pacific и Singapore Airlines, забраниха на пътниците да ги използват по време на полети или да ги зареждат, използвайки електрическите контакти на самолета.
Въпреки че тези политики може да се различават леко в различните авиокомпании, повечето са започнали да прилагат ограничения за размера или пълни забрани за външни батерии с по-голям капацитет.
Какви са правилата за носене на външни батерии на борда?
„Ключовото нещо, което трябва да запомните, е винаги да проверявате политиката на конкретната авиокомпания, преди да летите“, съветва Пиърсън, тъй като правилата могат да се различават.
Като цяло пътниците могат да носят на борда външни батерии с капацитет до 100 ватчаса, без да е необходимо да уведомяват авиокомпанията.
Но преносимите зарядни устройства между 100 и 160 ватчаса обикновено се нуждаят от специално одобрение.
Тези с мощност над 160 ватчаса не са позволени на полети.
Важно е да се отбележи, че преносимите батерии могат да се поставят само в ръчен багаж, никога в регистриран багаж. Уверете се също, че проверявате дали вашата авиокомпания ви позволява да поставяте тези устройства в горните шкафчета или ще трябва да останат с вас на седалката ви, тъй като някои имат много по-строги разпоредби.
Тъй като някои авиокомпании не разрешават използването на преносими батерии на борда, Пиърсън съветва да се обмислят алтернативи, като например зареждане на устройството преди пътуване или търсене на летища, които предлагат зарядни станции, за да се избегне рискът напълно.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Германската централна банка всяка година анализира страната на произход на 80 000 монети
Неговото IQ е било 300, много повече от това на Айнщайн
Правителството е отделило 30 млн. евро по тази програма в помощ на младите хора