1 USD
1.89518 BGN
Петрол
76.25 $/барел
Bitcoin
$98,024.5

Защо "най-ужасяващото нещо, което един астронавт преживява“ е завръщането на Земята

Ето какво разказват астронавтите за този процес

Астронавтите разкриха кое е най-„интересното“, но и „страшното“ при повторното навлизане в земната атмосфера след посещение в космоса. Човек би си помислил, че излизането в космоса ще бъде страшната част, но всъщност връщането на Земята е тест за нервите на астронавтите и по много причини.

Клип от документалния филм на National Geographic One Strange Rock беше споделен в Instagram по-рано тази година.

Той разкрива клипове на астронавти, които навлизат отново в земната атмосфера, заедно с интервюта с астронавти за това защо това е „най-опасното нещо, което астронавтите правят“, пише Unilad.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Някои астронавти разказват, че когато погледнете през прозореца по време на повторното влизане на Земята, можете да видите „оранжеви и лилави пламъци от 3000 градуса“, ​​които са тревожно близо. „Това е адски страшно, а ние се движим с 8 км в секунда“, добавиха те.

В уебсайтът на НАСА разказва за повторното влизане от космоса на Земята с още по-големи и леко ужасяващи - подробности. В него се обяснява: „Когато космически кораб навлиза отново в земната атмосфера, той се движи много по-бързо от скоростта на звука. Главната характеристика на аеродинамиката при повторно влизане е, че температурата на потока е толкова висока, че химическите връзки на двуатомните молекули на въздуха се разкъсват. Молекулите се разпадат, създавайки електрически заредена плазма около самолета ."

„Плътността на въздуха е много ниска, защото повторното влизане се случва на много мили над земната повърхност. Силни ударни вълни се генерират на долната повърхност на космическия кораб.“, продължава описанието.

Американската космическа совалка, руският космически кораб "Союз" и китайският космически кораб "Шънджоу" са единствените самолети, летели по този начин.

Уебсайтът на НАСА продължава: „Малките направляващи ракети се използват за маневриране в началото на повторното влизане, тъй като ниската плътност на въздуха на височини над 50 мили прави аеродинамичните повърхности неефективни. Топлината е толкова голяма по време на повторно влизане, че специална система за термична защита се използва, за да запази космическия кораб непокътнат. На совалката специални силиконови плочки са поставени върху алуминиевата обшивка, за да изолират обшивката. На предния ръб на крилата се използва въглеродно-въглероден композитен материал, за да издържи на топлината."

"Союз", "Шънджоу" и всички ранни космически кораби Аполо, Джемини и Меркурий използваха „система за термична защита, която е различна от космическата совалка“. Промяната на фазата от твърдо към течно към газ и конвекцията на потока от космическия кораб помагат за защита на астронавтите от топлината при повторното влизане, казва НАСА.

*Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации