Най-дългият тунел в света има система против клаустрофобия (СНИМКИ)

Свят

Дължината му е почти 25 км

 

Около 5-12,5 процента от населението на света страда от клаустрофобия, което я прави една от най-разпространените фобии по света. Имайки предвид това, хората, които стоят зад тунела Лердал в Западна Норвегия, са взели това предвид, пише unilad.com. 

Най-дългият тунел в света

Изграждането на тунела отнема пет години, а след откриването му през 2000 г. той вече свързва общините Лердал и Орланд. 

Очевидно към проекта е бил привлечен екип от психолози, които да предложат техники за облекчаване на усещането за затвореност.

Според El País тунелът е осветен в синьо и жълто, за да се „симулира зора, да се поддържа бдителността на водачите, да се направи пътуването по-приятно и да се избегнат възможни пристъпи на клаустрофобия“. 

Освен това на всеки 6 км има осветени скални пещери, за да се добави нещо малко по-живописно за шофьорите и пътниците от 25 км каменни стени. Твърди се, че британските инженери са обмисляли да се вдъхновят от тунела Лердал по отношение на 18-километровия тунел между Манчестър и Шефилд, който е бил в процес на изграждане.

Министрите на двата града изразяват загриженост относно клаустрофобията, дезориентацията и умората на хората, преминаващи през тунела, затова търсят идеи от норвежкия тунел. Твърди се, че британското правителство е провело стратегическо проучване за това, което би било най-дългият пътен тунел в Обединеното кралство, съобщава Highways Industry през 2016 г. 

Част от въпросното проучване цитира изследвания, които установяват, че „правилното използване на пещерните пространства е един от най-ефективните начини за облекчаване на страховете на пътуващите и че цветовете, осветлението и моделите, използвани в тунела, помагат за смекчаване на последиците от клаустрофобията, дезориентацията и умората“.

Обединеното кралство потърси вдъхновение и от тунела Жонганшан в Китай. В него има изкуствени облаци, прожектирани на покрива, и изкуствени палми. Почти десетилетие след представянето на плановете за тунела строителните работи все още не са започнали и изглежда, че никога няма да започнат, тъй като се смята, че проектът е бил прекратен, като основната причина за това са парите.

Първоначално се казваше, че проектът ще струва 1 милиард лири, но до 2020 г. тази оценка нарасна до 20 милиарда лири - далеч от 100-те милиона долара, които Норвегия е струвала за изграждането на тунела Лердал.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст