Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
През 2022 г. глобалните продажби на дребно на кубчето на Рубик нарастват с близо 4% на годишна база и достигат 75,3 млн. долара
Първият човек, който решава кубчето на Рубик, се нуждае от месец въртене и усукване. Този човек беше Ерно Рубик, сега 79-годишен, създател на емблематичната играчка пъзел.
Замислен като математически инструмент, който да помогне на учениците му да разберат триизмерното движение, магическият куб, както е наречен първоначално, първо е сглобен от кубчета, направени от дърво и хартия, свързани с гумени ленти, лепило и кламери, пише CNBC.
Едва след като унгарският скулптор и професор по архитектура разбърква готовия куб и се опитва да подреди цветните блокчета, той разбира, че е създал пъзел.
"Помислих си, че ако аз не мога да го направя, никой друг не може да го направи или много малко хора могат да го направят", казва Рубик пред CNBC. "Това беше доказателство, че е възможно да се пусне на пазара, да се демонстрира пред обществеността".
Източник на гордост, завист и разочарование, тази година кубчето на Рубик навършва 50 години под собствеността на Spin Master.
"Кубчето на Рубик не е просто играчка", казва Сам Суш, старши директор на глобалния маркетинг в Spin Master. "Той е изкуство. Това е спорт. Това е наука. Това е математика."
От създаването си през 1974 г. кубчето на Рубик се е разпространило в попкултурния пейзаж, появявайки се във филми и телевизионни предавания, музикални клипове, комикси, видеоигри и музеи. Емблематичната решетка с размери 3 на 3 е украсявала тениски, превръщала се е в ключодържатели, вдъхновявала е архитектурата и е предизвикала цял поджанр на изкуството.
Ентусиастите се надпреварват да намалят времето за решаване на кубчето, което създателят на кубчето е изминал за един месец, като настоящият световен рекорд е едва 3,13 секунди.
Понастоящем кубчето има 42% пазарен дял в категорията на мозъчните дразнители, според Susz. И продажбите продължават да растат.
През 2022 г. глобалните продажби на дребно на кубчето на Рубик нарастват с близо 4% на годишна база и достигат 75,3 млн. долара, което е резултат от близо 6 млн. продадени бройки. Тази цифра не включва десетки милиони долари от продажби на свързани, вдъхновени от кубчето на Рубик кубчета, казва Суш. Към ноември 2023 г. продажбите от началото на годината са се увеличили с 14% спрямо 2022 г.
През 2022 г. Spin Master генерира малко над 2 млрд. долара приходи, което прави продажбите на кубчето на Рубик малко под 4% от общите приходи на компанията през тази година.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови