1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,543.2

Кога е Черният петък и какви оферти търсят потребителите?

Кога е Черният петък и какви оферти търсят потребителите?

Онлайн отстъпките се очаква да достигнат до 35% за играчки, 24% за спортни стоки и 19% за мебели

Търговците на дребно се подготвят за още едно рекордно пазаруване през четвъртия петък на ноември, който тази година се пада на 24-ти.

Известен с тълпите, които се редят на опашка в големите магазини, за да се нахвърлят на отстъпките в ранните часове след Деня на благодарността в САЩ, Черният петък обикновено бележи неофициалното начало на коледния пазарен сезон. Търговците на дребно в САЩ и Европа ще се опитат да спечелят от шума около най-лудия ден за пазаруване в света. Ето какво да очаквате от Черен петък 2023 г.

Защо се нарича Черен петък?

През 60-те и началото на 70-те години на миналия век, полицията и шофьорите на автобуси във Филаделфия използват термина „Черен петък“, за да обозначат хаоса и наплива от хора в града, създаден преди уикенда на Деня на благодарността. Посетителите обикалят магазините във Филаделфия в петък със своите коледни списъци, търсейки подаръци.

Снимка: Reuters

Универсалните магазини променят термина на „Великият петък“, за да му придадат по-положителен ефект. Но името не се задържа и от 80-те години на миналия век търговците на дребно започват да описват Черния петък като деня, в който техните счетоводни книги на дребно са „на черно“ или казано по друг начин - работят на печалба, тъй като клиентите започват празничното пазаруване.

Какви са плановете на търговците за тази година?

Търговци на дребно, включително Best Buy, Macy's, H&M и чисто електронни търговци на дребно като Shein и Temu, вече рекламират ранните „оферти“ за Черен петък с до 30% отстъпка за някои ограничени стоки онлайн и в магазините.

Такива ранни промоции биха могли да им помогнат да измерят търсенето на купувачите и да избегнат недостига на продукти, особено в САЩ, където заради намалелите нива на водата в Панамския канал, намаляха и корабите, които превозват стоки по него. Недостигът на работна ръка пък е предизвикателство за търговците на дребно в Европа, което означава, че купувачите могат да намерят по-малко персонал, който да им помага.

Снимка: Reuters
Чакаме ли тълпи?

Миналата година рекордните 196,7 милиона купувачи в САЩ са похарчили средно 325,44 долара на човек за артикули, свързани с празниците, според данни от Националната федерация на дребно (NRF).

По време на празничния сезон се очаква трафикът в магазините леко да спадне с 3,5% тази година в сравнение с миналата година, според компанията за анализи на дребно Sensormatic Solutions.

Снимка: Reuters

Въпреки че магазините в САЩ ще бъдат затворени на Деня на благодарността и тази година, отваряйки за купувачи в 5 сутринта. или 6 сутринта в петък, някои търговци на дребно рекламират отстъпки онлайн, които започват в 00:01 сутринта на Деня на благодарността. През последното десетилетие онлайн покупките на американците в Черния петък са се увеличили повече от три пъти, достигайки 9,12 млрд. долара в деня миналата година, според данни на Adobe Analytics.

Adobe каза, че онлайн отстъпките се очаква да достигнат до 35% за играчки, 24% за спортни стоки и 19% за мебели.

Колко се очаква да похарчат купуващите?

Празнични разпродажби онлайн и в САЩ магазините се очаква да нараснат между 3% и 4% през ноември и декември. Разходите онлайн по време на Черния петък се очаква да нараснат с 5,7% до приблизително 9,6 милиарда долара, според Adobe Analytics.

Снимка: Ладислав Цветков
Какви артикули ще се търсят тази година?

IPhone отново ще бъдат най-горещи със скорошното пускане на iPhone 15. Миналата година купувачите, търсещи iPhone 14 Pro и iPhone 14 Pro Max на Apple, се върнаха с празни ръце, тъй като технологичната компания се бореше с производствените проблеми в Китай. Очаква се електрониката да бъде най-добрият избор през този сезон за пазаруване, с прогнози за 6% ръст, според доклад на Mastercard.

Сделките за Play Station 5 започват от за 499,99 долара в комплект с "Call of Duty: Modern Warfare III" или "Spider-Man 2" на Marvel.

Продуктите за грижа за кожата и косата остават популярни, като козметичните брандове предлагат отстъпки до 40%.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии