Компаниите очакват по-малко продажби на играчки този Черен петък

 

Любими неща като куклите Барби, екшън фигурките „Трансформърс“ и колите Hot Wheels ще продължат да бъдат начело в списъците с желания на децата

Празничният сезон може да бъде малко по-скромен тази година, защото обеднелите купувачи в Европа и САЩ дават приоритет на храната и основните продукти за бита, казаха световни производители на играчки и експерти от индустрията, цитирани от Daily Sabah.

Потребителите по света се борят да се справят с високата инфлация и бавния икономически растеж. Празничният сезон, който започва с Черния петък в края на ноември и продължава приблизително до края на декември, се очаква да бъде особено труден за търговците на дребно, продаващи артикули, които не са от първа необходимост. 

Любими неща като куклите Барби, екшън фигурките „Трансформърс“ и колите Hot Wheels ще продължат да бъдат начело в списъците с желания на децата.

Но много родители не могат да си ги позволят да купят скъпи играчки тази година. Най-продаваната кукла Барби в Amazon, "Barbie Pop Reveal", в момента струва на родителите 24,89 долара. Междувременно комплектът за игра Scorpion на Hot Wheels е била 44 долара през 2020 г., а днес е около 60 паунда.

Снимка: Instagram

„Най-важното нещо за хората на този празник е да има храна на масата за техните семейства“, каза в интервю Айзък Лариан, главен изпълнителен директор на производителя на кукли Bratz MGA Entertainment.

Производителите на играчки Hasbro и Mattel вече предупредиха за по-слаби продажби в индустрията. Търсенето в навечерието на Коледа ще бъде „по-малко“ от миналата година.

Продажбите на екшън фигурки като „Трансформърс“ и „Спайдърмен“ се очаква да намалеят с 2% тази година, прогнозира Euromonitor.

Снимка: bTV

Очаквайки по-ниското търсене и вече притежавайки излишни запаси, много търговци на дребно поръчаха по-малко продукти от обикновено тази година. Това означава, че продуктите, които се търсят, може да се разпродадат бързо. Черният петък ще даде на търговците на дребно ранна индикация.

Нивата на запасите на Mattel в края на третото тримесечие са намалели с двуцифрен процент в сравнение с предходната година, като седмиците доставки са спаднали до високи едноцифрени числа.

Снимка: bTV

Вносът на играчки е намалял с 32% на годишна база през трите месеца до август. 31, 2023, в доларово изражение, според фирмата за търговски данни Panjiva на S&P Global Market Intelligence. Това обикновено е ключов период за поръчки за празнични запаси.

Доставките по море – измерени по броя на контейнерите – са намалели с 8% през септември.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст