Диамантът в кутийката ви може да е лабораторно отгледан

Глобалните продажби на този тип бижута растат прогресивно

По време на скорошната инфлация най-големият търговец на дребно в света Walmart привлече нови купувачи с по-високи доходи с по-евтини хранителни стоки. Сега се опитва да се погрижи за тези купувачи с повече фини бижута на по-ниски цени.

В навечерието на празничния сезон компанията представи повече стилове лабораторно отгледани диамантени бижута. Току-що започна да тества своето най-голямо предложение за диамант, отгледан в лаборатория – годежен пръстен от 1,5 карата, който се продава за 698 долара, пише CNBC. Добит диамант с такъв размер може да се продава на цена на дребно от 6000 долара, каза Walmart, който цитира данни от индустрията.

Глобалните продажби на отгледани в лаборатория диаманти са нараснали до близо 12 милиарда долара през 2022 г., което е скок от 38% на годишна база, според анализ на базирания в Ню Йорк Пол Зимниски, финансов анализатор и анализатор в диамантената индустрия. Това е рязко увеличение от под 1 милиард долара през 2016 г., установи анализът.

Възходът на отгледаните в лаборатория диаманти - които се правят от хора, а не се добиват от земята - направи възможно Walmart да предлага по-широка гама от артикули, които отговарят на бюджетите на клиентите, каза Мишел Гил, вицепрезидент на компанията за бижута и аксесоари.

Компанията започна да предлага лабораторно отгледани диаманти миналата година в избрани магазини. Сега тя разшири това до близо 90 артикула, които варират от 78 до 498 долара, налични в повечето от магазините й. 

Гил, който е работил повече от две десетилетия във веригата универсални магазини от висок клас Neiman Marcus, каза, че Walmart също е видял възможност да продава повече фини бижута, особено в селските пазари и части от САЩ, осеяни със затруднени и затворени молове.

Walmart не е единствената компания, която търси начини да обслужва купувачи, търсещи достъпни бижута. Бижутерски печат собственост на веригата Jared тества нов продукт: 24-каратов златен слитък, който е поставен в талисман и може да бъде персонализиран, след което може да се носи на огърлица или да е заключен в сейф. Талисманът, който се предлага в различни грамажи, пристигна в около 60 от магазините преди празничния сезон за пазаруване.

Бижутата са популярен подарък по време на празниците. Периодът от октомври до февруари, включително Свети Валентин, също е пиковият момент за покупки на годежен пръстен, каза главният изпълнителен директор на Signet Джина Дросос.

Този сезон обаче може да бъде по-труден. Продажбите на бижута се повишиха, тъй като потребителите имаха допълнителни пари за харчене за луксозни стоки по време на пандемията. 

Общите продажби на бижута са били 73,08 милиарда долара в САЩ през 2019 г., според Euromonitor, базирана в Лондон компания за пазарни проучвания, която проследява продажбите в различни търговци на дребно. Тази сума се очаква да достигне 73,8 милиарда долара през 2023 г., изчислява Euromonitor.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст