1 USD
1.80844 BGN
Петрол
74.95 $/барел
Bitcoin
$83,391.8

Компания за бързо хранене променя името и логото си в тази наша съседка

Ребрандирането свързно ли е с офанзивата на Израел в Газа?

Веригата за бързо хранене Burger King промени името си в Турция, както се твърди, че това се е случило заради бойкот на заведенията след началото на офанзивата на Израел в Газа, съобщава турският сайт Хаберлер, цитирано от БТА.

Промяната на името 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Американската верига, която има заведения в цял свят, в Турция вече ще се нарича "Бьоргър". Променено е и логото - сега то представлява оранжев хамбургер, между чиито две половини хлебче стои новото име. Според непотвърдени информации в основата на решението на фирмата е бойкотът, предприет в Турция след началото на израелските удари по ивицата Газа. Отказът на турците да се хранят в заведенията е довел до спад на продажбите на компанията в страната, отбелязва Хаберлер.

Марката, заедно с други големи компании, включително нейния конкурент Mcdonalds и кафе веригата Starbucks, са изправени пред предизвикателства през последните месеци поради предполагаемата подкрепа на Израел в безмилостната му война срещу Газа. Продажбите на някои от тези марки намаляха за първи път от години, а Starbucks дори реши да смени главния изпълнителен директор след разочароващи резултати за второто тримесечие.

Социалните мрежи

Burger King с две закачливи видеоклипове популяризираха името "Börgır" като първият просто показва името пред един от ресторантите заедно с фразата "Ne oluyor", което от турски се превежда "Какво става?". Второто видео, публикувано няколко часа по-късно, рекламира допълнително с фрази като „Трябваше ли да напиша börgır?“ и "Да поръчаме ли börgır?"

Рабрандирнето

Burger King е основана преди близо 70 години в американския щат Флорида и има около 19 000 магазина по целия свят. Ребрандирането е често срещана маркетингова стратегия, която компании от различни размери избират с цел разработване на нова идентичност или укрепване на отношенията с клиентите. Въпреки това, често се фокусира повече върху дизайна или концептуалната промяна, отколкото върху пълната промяна на името.

Турция е един от най-разпалените защитници на палестинската кауза и яростен критик на действията на Израел. Турският президент Реджеп Тайип Ердоган критикува САЩ, а също и Европа, че не оказват достатъчно натиск на Израел да се съгласи на примирие в Газа. 

"Хей, САЩ, тази кръв е и по вашите ръце. Вие сте също толкова отговорни за този геноцид, колкото и Израел", заяви неотдавна в изказване пред парламента Ердоган.

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук