Бум на продажбата на употребявани часовници

Свят

Това се случва най-вече благодарение на Поколението Z

Продажбите на употребявани часовници са скочили рекордно, най-вече благодарение на Поколението Z, което иска да потребява луксозни стоки по по-отговорен начин, предаде Франс прес, цитиран от БТА.

Пазарът на употребявани часовници се оценява на 20 милиарда швейцарски франка, колкото е и сумата в евро, като може да достигне 35 милиарда швейцарски франка до 2030 година, според проучване на консултантско-одиторската компания Deloitte.

Ориентиран исторически към колекционери, търсещи редки часовници на аукциони, този пазар е напът да стане по-професионален благодарение на все по-големия брой сайтове за онлайн продажби, които проверяват автентичността на стоките и подбуждат интереса на самите производители на часовници.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

"Понастоящем е налице глобално осъзнаване на необходимостта да се консумира по-отговорно", заяви Фабиен Лупо, бивша председателка на Фондацията за висше часовникарско изкуство. Тя организира през ноември в Женева салон за употребявани луксозни часовници, събирайки гиганта в онлайн аукционите eBay, платформата за продажба на часовници Watchbox и швейцарски марки като Zenith, собственост на френската група LVMH.

Според Фабиен Лупо силният интерес към употребяваните часовници се обяснява с потребителския избор на милениалите (поколението, родено между 1980 и края на 90-те години на миналия век) и Поколението Z (родено между 1997 година и 2010 година), които се "безпокоят много за бъдещето на планетата и не искат да купуват нови стоки".

Към това се добавя и търсенето на "винтидж" предмети, които не могат да бъдат намерени навсякъде, както и трудността да бъдат закупени някои от тях, тъй като списъците с чакащи за швейцарски часовници стават все по-дълги на процъфтяващия пазар. 

"Освен това да не забравяме дигитализацията, която се ускори с пандемията", обяснява Лупо. 

Броят на онлайн платформите за часовници втора употреба, сертифицирани от часовникарските компании, става все по-голям. Още през 2018 година гигантът в сегмента на луксозните стоки Richemont, собственик на Cartier, Международната часовникарска компания (IWC) и Piaget е проявил интерес към този пазар, купувайки британската платформа Watchfinder. 

През декември марката Rolex също е направила решителна крачка в борбата с фалшификаторите, стартирайки програма за часовници втора употреба с търговеца на дребно Bucherer, който има задачата да издава сертификати за автентичност на тези часовници – първоначално в шест стрaни, сред които Франция и Великобритания, като целта е след това да се разпростре и до САЩ. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст