
MEDIA PLAY 2025 се завръща в София през април месец
bTV Media Group е медиен партньор на събитието
Това се случва най-вече благодарение на Поколението Z
Продажбите на употребявани часовници са скочили рекордно, най-вече благодарение на Поколението Z, което иска да потребява луксозни стоки по по-отговорен начин, предаде Франс прес, цитиран от БТА.
Пазарът на употребявани часовници се оценява на 20 милиарда швейцарски франка, колкото е и сумата в евро, като може да достигне 35 милиарда швейцарски франка до 2030 година, според проучване на консултантско-одиторската компания Deloitte.
Ориентиран исторически към колекционери, търсещи редки часовници на аукциони, този пазар е напът да стане по-професионален благодарение на все по-големия брой сайтове за онлайн продажби, които проверяват автентичността на стоките и подбуждат интереса на самите производители на часовници.
"Понастоящем е налице глобално осъзнаване на необходимостта да се консумира по-отговорно", заяви Фабиен Лупо, бивша председателка на Фондацията за висше часовникарско изкуство. Тя организира през ноември в Женева салон за употребявани луксозни часовници, събирайки гиганта в онлайн аукционите eBay, платформата за продажба на часовници Watchbox и швейцарски марки като Zenith, собственост на френската група LVMH.
Според Фабиен Лупо силният интерес към употребяваните часовници се обяснява с потребителския избор на милениалите (поколението, родено между 1980 и края на 90-те години на миналия век) и Поколението Z (родено между 1997 година и 2010 година), които се "безпокоят много за бъдещето на планетата и не искат да купуват нови стоки".
Към това се добавя и търсенето на "винтидж" предмети, които не могат да бъдат намерени навсякъде, както и трудността да бъдат закупени някои от тях, тъй като списъците с чакащи за швейцарски часовници стават все по-дълги на процъфтяващия пазар.
"Освен това да не забравяме дигитализацията, която се ускори с пандемията", обяснява Лупо.
Броят на онлайн платформите за часовници втора употреба, сертифицирани от часовникарските компании, става все по-голям. Още през 2018 година гигантът в сегмента на луксозните стоки Richemont, собственик на Cartier, Международната часовникарска компания (IWC) и Piaget е проявил интерес към този пазар, купувайки британската платформа Watchfinder.
През декември марката Rolex също е направила решителна крачка в борбата с фалшификаторите, стартирайки програма за часовници втора употреба с търговеца на дребно Bucherer, който има задачата да издава сертификати за автентичност на тези часовници – първоначално в шест стрaни, сред които Франция и Великобритания, като целта е след това да се разпростре и до САЩ.
bTV Media Group е медиен партньор на събитието
Заплатите се увеличават с 15%, считано от 1 март
Какво представляват "ключовете за достъп"?