1 USD
1.72168 BGN
Петрол
67.68 $/барел
Bitcoin
$85,152.5

Boeing е големият губещ в глобалната търговска война

Свят

Китай спира поръчките на самолети на Boeing

В световната търговска война Boeing е големият губещ, пише Wall Street Journal.

Китайските власти поискаха от местните авиокомпании да не правят нови поръчки за самолети на Boeing и изискват от авиопревозвачите да искат одобрение, преди да приемат доставката на вече поръчани самолети, съобщават източници, запознати със ситуацията.

Сътресенията с митата водят до все по-тежки последици за най-големия износител в Америка – големите и крехки вериги за доставки на Boeing изпитват затруднения с края на десетилетния им безмитен статут. Boeing е изправена пред ответни мита от други страни. А авиокомпаниите се готвят за спад в търсенето на пътувания по въздух.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Новата ситуация подлага на допълнителен натиск изпадналия в затруднение производител на самолети, който миналата година похарчи 14 млрд. долара и целеше да постигне положителен паричен поток до края на тази година. В дългосрочен план новите мита може да подкрепят европейския конкурент на Boeing, Airbus.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви, че митата целят да подкрепят промишленото производство в страната му. Но търговската война вреди, а не помага на една от малкото големи компании, които произвеждат високотехнологични продукти тук, коментира анализаторът на Bank of America Рон Епстейн.

Дори ако Китай разреши доставките на самолети Boeing, авиокомпаниите може да изберат да ги отложат, за да избегнат високите мита. Според прогнозите Китай се очертава като най-големия пазар на Boeing през следващите две десетилетия. Самолетопроизводителят ще поеме удар от 1,2 млрд. долара, ако Китай спре всички доставки тази година, сочат изчисления на компанията за анализи Bernstein. Производителят на самолети обяви приходи от 67 млрд. долара миналата година.

Китай спря доставките на самолети Boeing след две катастрофи с жертви на самолети MAX през 2018 и 2019 г. и започна отново да приема поръчаните самолети едва миналото лято. Boeing, която от години работи за изчистване на самолети от наличностите си, е доставила много от дълго отлаганите самолети на Китай по-рано тази година. От 130-те самолета, които компанията е доставила в света в годината до март, 18 са отишли за китайски авиокомпании.

Малко стоки в света струват повече от пътнически самолет. Един 737 MAX е с офертна цена от над 100 млн. долара.

Глобалните авиокомпании от години настояват за повече самолети на Boeing, тъй като индустрията на въздушният транспорт нарасна след пандемията. Сега обаче потребителското настроение се влошава и някои американци започват да отменят пътуванията си заради растящите разходи и опасенията, че икономиката може да влезе в рецесия.

Ирландската Ryanair, една от най-големите авиокомпании в Европа, трябва да получи 25 Boeing 737 през август, но може да забави доставката им до следващата пролет, каза изпълнителният директор на авиокомпанията Майкъл О'Лиъри в интервю за Financial Times тази седмица.

Изпълнителният директор на Boeing Кели Оркбърг заяви, че е загрижен за въздействието на митата върху веригата за доставки на Boeing и способността на производителя на самолети да изнася, в допълнение към директните разходи, които ще възникнат от мита върху части и материали.

Незабавните последствия от действията на Китай са смекчени от факта, че търсенето на самолети на Boeing значително надвишава темпото на производство на производителя. Boeing има натрупан списък с поръчки за около 5 500 самолета.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук