1 USD
1.86323 BGN
Петрол
72.87 $/барел
Bitcoin
$103,974.0

Ако не правите тези неща при интервю за работа, може да не получите работата

Няколко съвета от експерти как да се представите най-добре

 

Меган Ратмел смяташе, че не се е придставила добре на интервюто си за работа по-рано тази година, предполагайки, че нервността и липсата на подготовка са й коствали много. 20-годишната жена по-късно разбра, че е получила работата като параюрист – и това, което я отличава, е способността й да прави две важни неща: да поддържа зрителен контакт и да води разговор.

  • Какво не бива да пропускате при интервю за работа?
  • Кои са най-големите грешки?

„Шефът ми каза, че съм добър комуникатор и че успявам да установя силен зрителен контакт и че не е виждал това у повечето мои колеги“, каза Ратмел, който е базиран във Вирджиния.

Това, което Ратмел научи от шефа си, отразява това, което казват мениджърите по наемане на работа: Някои представители на поколение Z не са подготвени за интервюта за работа или се държат непрофесионално. Те водят родители на лични интервюта, отказват да включат камерата по време на виртуални интервюта, използват неуместен език, обличат се непрофесионално и се борят да установят зрителен контакт.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Може да има няколко фактора, допринасящи за проблема. Дигиталната ера направи много хора по-малко опитни в личните взаимодействия и следователно не се чувстват комфортно с тях. Предпазните мерки за безопасност при пандемия само влошиха това, каза д-р Нейтън Мондрагон, главен директор по иновациите в платформата за наемане на служители HireVue. И докато някои родители са прекалено ангажирани с професионалните занимания на децата си, други не ги учат как да се ориентират в професионалния свят без родителска ръка.

Някои хора смятат, че могат просто да се възползват от интервю за работа, каза Стейси Халър, главен кариерен съветник в ResumeBuilder. Но както всяко друго нещо, в което искате да успеете, намирането на работа също изисква подготовка.

Подготовка преди интервюто за работа

Преди да получите интервю, трябва да се откроите от стотици други кандидати и имате около шест секунди, за да привлечете вниманието на специалист по набиране на персонал, използвайки автобиографията си, каза Халър. Следователно вашето резюме трябва да бъде една завладяваща, ясна и ненатоварена страница, която е съобразена с позицията и подчертава защо сте най-добрият кандидат.

Внимавайте от кого получавате съвети, каза Халър. Ако познавате други хора, които работят във фирмата или в подобни индустрии, консултирането с тях би било полезно. 

Направете вашето проучване

Една от най-големите грешки, които някои интервюирани допускат, е да задават въпроси за неща, които биха могли лесно да намерят, като разгледат само началната страница на уебсайта на компанията, каза д-р Николас Рулен, професор по индустриална/организационна психология в университета Сейнт Мери в Канада. Това, както и липсата на задаване на въпроси, казва на интервюиращия, че не сте си написали домашното и вероятно не ви пука за работата.

Проучете внимателно компанията, казаха експерти. Трябва да можете да отговорите на въпроса „Защо искате да работите тук?“ и изразете как можете да допринесете за ценностите, културата, стратегиите, целите и др.

Като проучите и интервюиращите – ако имате имената им – можете да им зададете по-задълбочени въпроси относно работата, целите и живота им и може дори да откриете, че имате забавна лична връзка, която да изтъкнете, като например, че сте учили в едно и също училище.

Уебсайтове като LinkedIn или Glassdoor могат да ви помогнат да намерите част от тази информация. Отзивите за Glassdoor обикновено се оставят от настоящи или бивши служители.

Запишете отговорите си предварително

По време на интервюто ще трябва също така да демонстрирате колко добре отговаряте и можете да изпълнявате работата

Професионалното обличане както за лични, така и за виртуални интервюта е важно, независимо дали става въпрос за ресторант за бързо хранене, магазин за търговия на дребно или офис работа, казаха експерти. Бизнес ежедневието обикновено е най-добро - без дънки, къси панталони, джапанки или прекалено разголено облекло. Ако фирмената култура е по-небрежна, това не означава автоматично, че трябва да се обличате като тях за интервюто си, каза Халър.
Тези служители вече са имали шанса да покажат с времето, че вършат страхотна работа, независимо от това как са облечени, но все още не ви познават. Трябва да направите добро впечатление, което показва, че сте уважавани и сериозни. В същото време, не прекалявайте, като носите костюм от три части и изглеждате напълно разсеяни, каза Халър - освен ако това не е дрескодът. Носете всички онези бележки, които сте подготвили на интервюто, но не водете родителите си. Това може да означава незрялост и неспособност и вие сте този, който трябва да може да върши работата без тях.
 
Ако нямате отговор на въпрос, помолете интервюиращия да перифразира или кажете „Нямам много опит с този конкретен проблем, но мога да ви разкажа за подобен.“ Можете също така да кажете, че бихте искали възможност наистина да помислите върху въпроса, ако ви позволят да се върнете при тях с отговор. Тези алтернативи показват, че сте адаптивен, и ви позволяват да се показвате по други начини.

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст