
OnlyFans се продава
Каква е цената на сделката?
Пасажерите плащат 148 млд. евро за още багаж или запазено място
В Европа проблемът с ръчния багаж по нискотарифните полети се превръща във все по-доходоносен бизнес за авиокомпаниите. През 2024 година пътниците са изразходвали над 10 милиарда евро, само за да могат да вземат със себе си куфарче на колела в кабината. Това е най-значимият източник на приходи от допълнителни услуги за бюджетните авиокомпании и същевременно носи едни от най-високите маржове в индустрията, според анализ на Corriere della Sera. Докладът е основан на вътрешна информация от седем големи компании и техните финансови отчети.
През последните години повечето нискотарифни превозвачи в Европа ограничиха възможността за безплатно качване на борда само до един малък предмет, който да се побере под седалката. Всеки друг по-голям ръчен багаж – като куфарче или чанта – изисква допълнително заплащане под наименования като „Priority and 2 bags“ (при Ryanair) или „Priority“ (при Wizz Air). В много случаи цената на тази допълнителна услуга надвишава дори основната тарифа за самия полет – например билет за 19,99 евро може да бъде придружен от 34,99 евро такса за куфар.
По данни на експерта Джей Соренсен, през 2024 година пътниците по света са платили общо около 148 милиарда евро за допълнителни услуги като избор на място, багаж, храна и други. От тях 124 милиарда се отнасят конкретно до неосновни услуги като ръчния багаж. Това представлява приблизително 15% от общия оборот на авиокомпаниите, който според Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) ще премине границата от 1 трилион евро тази година.
Ръчният багаж се счита за най-значим източник на доходи за някои компании, представлявайки до 85% от всички „допълнителни“ продажби. Цената му също е динамична – променя се според дестинацията и пазарното търсене.
Ryanair води класацията с най-големи приходи от този тип услуги. С приблизително 200 милиона пътници през 2024 година ирландската компания е генерирала около 3,5 милиарда евро само от качване на ръчен багаж. Средно на година Ryanair извършва над 1,1 милиона полета, като на борда им са качени над 150 милиона куфарчета.
Други нискотарифни компании също печелят значително от тази услуга – easyJet с 2,2 милиарда евро, Wizz Air и Vueling с по над 1 милиард, Eurowings с 650 милиона и Transavia с над 450 милиона евро. При стотици полети дневно, тези допълнителни такси носят колосални приходи, които често остават скрити зад ниските основни цени на билетите.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Каква е цената на сделката?
Как една българка успя да създаде една от най-мащабните криптоизмами в историята и да изчезне безследно
Как се определя заплащането?