Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Предизборната кампания е слаба и скучна - няма кой да те напсува, смята PR експертът доц. Александър Христов
Наблюдаваме една кротка и вяла предизборна кампания. Това каза доц. Александър Христов от Център за анализи и кризисни комуникации в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст.
Поканихме го, за да коментираме посланията, а също и начина, по който кандидатите за народни представители комуникират с избирателите си.
Слабата предизборна кампания има своето обяснение. Политическите сили по-скоро гледат към следващи избори, въпреки предстоящия вот на 2 април.
„В кампанията липсват ясни стратегии и хоризонт. Когато една стратегия се базира на конкретна идеология, посланията се натрупват“, смята PR експертът.
Политиците са все по-близо до хората, но позициите им претърпяват сериозни трансформации.
„Можем да видим всичко – от „Ние сме леви и сме против джендърите“ до голямата разделителна линия за еврото или Русия“, казва доц. Христов.
Джендъри, евро и Русия - за какво се „хванаха“ политиците в предизборната кампания
Политиците станаха изключително чувствителни, особено към темите, които вълнуват обществото. Такива са инфлацията, въвеждане на еврото и др.
„Тази чувствителност не е излишна, стига да се отнася до идеологията, която политическата сила защитава. Това би имало успех в дългосрочен план“, обяснява комуникационният експерт и допълва, че за целта трябва и да се говори разбираемо, за да бъдат убедени хората.
„Някои от политиците си мислят, че са в ролята на последна инстанция. Няма как да накараш някого да гласува насила, например, ако му обясняваш колко е прост“, казва доц. Христов.
По думите му, кандидатите действат и агресивно в посланията си, което капсулира избирателите. И колкото повече им се натяква, че трябва да гласуват, толкова повече те се отдръпват.
Ако някой не гласува, той има причина да го направи. Това е като да те накарат да се ожениш или омъжиш насила – ами ако няма за кого?
Разбира се, че е важно да се гласува, уточнява експертът, особено при ниска избирателна активност и разделение на политическите сили – фактори, които са предпоставка за нещо опасно.
„Така можем само да засилим влиянието на един пропутински президент и неговото пропутинско правителство“, смята PR специалистът.
Гласуването е и форма на отговорност, припомня той, но е категоричен, че е важно е да имаме правителство, което да прокара важните реформи.
„Трябва да прекъснем този путинизъм, който властва към момента“, казва доц. Христов.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови