Не можеш да убедиш някого да гласува, като му казваш колко е прост

Предизборната кампания е слаба и скучна - няма кой да те напсува, смята PR експертът доц. Александър Христов

 

Наблюдаваме една кротка и вяла предизборна кампания. Това каза доц. Александър Христов от Център за анализи и кризисни комуникации в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст.

Поканихме го, за да коментираме посланията, а също и начина, по който кандидатите за народни представители комуникират с избирателите си.

Слабата предизборна кампания има своето обяснение. Политическите сили по-скоро гледат към следващи избори, въпреки предстоящия вот на 2 април.

„В кампанията липсват ясни стратегии и хоризонт. Когато една стратегия се базира на конкретна идеология, посланията се натрупват“, смята PR експертът.

Политиците са все по-близо до хората, но позициите им претърпяват сериозни трансформации.

„Можем да видим всичко – от „Ние сме леви и сме против джендърите“ до голямата разделителна линия за еврото или Русия“, казва доц. Христов.

Джендъри, евро и Русия - за какво се „хванаха“ политиците в предизборната кампания

Политиците станаха изключително чувствителни, особено към темите, които вълнуват обществото. Такива са инфлацията, въвеждане на еврото и др.  

„Тази чувствителност не е излишна, стига да се отнася до идеологията, която политическата сила защитава. Това би имало успех в дългосрочен план“, обяснява комуникационният експерт и допълва, че за целта трябва и да се говори разбираемо, за да бъдат убедени хората.

„Някои от политиците си мислят, че са в ролята на последна инстанция. Няма как да накараш някого да гласува насила, например, ако му обясняваш колко е прост“, казва доц. Христов.

По думите му, кандидатите действат и агресивно в посланията си, което капсулира избирателите. И колкото повече им се натяква, че трябва да гласуват, толкова повече те се отдръпват.

Снимка: Александър Христов, личен архив

Ако някой не гласува, той има причина да го направи. Това е като да те накарат да се ожениш или омъжиш насила – ами ако няма за кого?

Разбира се, че е важно да се гласува, уточнява експертът, особено при ниска избирателна активност и разделение на политическите сили – фактори, които са предпоставка за нещо опасно.

„Така можем само да засилим влиянието на един пропутински президент и неговото пропутинско правителство“, смята PR специалистът.

Гласуването е и форма на отговорност, припомня той, но е категоричен, че е важно е да имаме правителство, което да прокара важните реформи.

„Трябва да прекъснем този путинизъм, който властва към момента“, казва доц. Христов.  

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст