Без такси за бусове на туроператори на летище София тази зима
Решението ще важи до края на зимния период
Къмпирането е доходоносна ниша, въпреки че не е развита, казва адвокатът Дончо Бораджиев в Бизнес Видео Подкаст
Казват, че за всяко нещо има първи път. И за първи път това лято усетих какво е да бъдеш на каравана на морето. По-скоро усетих свободата и безвремието от цялото преживяване, след което мога да кажа, че страстта ми към къмпирането е запалена…завинаги.
Запален къмпингар е и Дончо Бораджиев, когото поканих в Бизнес Видео Подкаст, за да разговаряме по темата. Той плажува по Южното Черноморие и се бори от години с настроенията срещу хората, които избират този начин на почивка.
„Развих страст към къмпирането благодарение на баща ми, който ме водеше по реките край Велико Търново, когато бях дете. Спомените не се изтриват и те ме карат да отделям от времето си, за да се боря за къмпирането“, разказва Дончо.
Той е адвокат и съавтор на Националната стратегия за къмпиране заедно с Йордан Ибришимов от Българско кемпер общество, Мирослава Петрова и Зорница Байчева.
Целта на проекта е да разкрие потенциала за развитие на този тип туризъм у нас като част от европейския и световен и да зададе основни насоки за действие от страна на държавата и общините.
„Имаме най-ценния ресурс на къмпирането – чистата природа. Имаме и утвърдена къмпинг култура, въпреки че изоставаме от световните тенденции в развитието й“, казва Дончо.
Идеята се развива бързо и заради отношението към къмпингарите, които са пренебрегвани у нас, дори гонени, макар че инвестират достатъчно средства, за да практикуват тази своя страст. Адвокатът си обяснява това с поведението на къмпингарите, които винаги сигнализират при незаконни дейности или нередности.
„Туристите дават средства колкото за един апартамент средно. Нишата е доходоносна за България, въпреки че не е развита, а отражението върху природата и околната среда е изключително малко. Къмпирането е туризъм без белег – не си личи къде си бил, ако си съвестен“, категоричен е адвокатът.
Началото е поставено. Стратегията е изпратена и до Министерството на туризма, за да бъде разгледана и обсъдена.
„Тепърва ще търпим критики“, смята Бораджиев.
Решението ще важи до края на зимния период
Едва 27% от служителите търсят възможност да развиват и придобиват нови умения
LVMH става глобален партньор на състезанията