Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Възможно ли е да се разменят данни на потребители за по-ефективни реклами?
Европейският борд за защита на личните данни да проучи доколко са защитени данните на потребителите – това ще предложи заместник-председателят на борда Венцислав Караджов.
Мярката се налага, след като стана известно, че е възможно картов оператор да е дал достъп до данните на клиентите си в САЩ и техните покупки, на интернет търсачка, с цел по-голяма ефективност на рекламата.
Технологиите за следене на покупките се развива чрез GPS на вашия телефон или друго устройство, чрез използване на безжична мрежа и Bluetooth технология, дори на ниво зона от магазина, в която сте се спрели.
Възможно ли е обаче да се разбере дали наистина сте купили стоката, ако трета страна е получила данните ви?
От компанията оператор на кредитни карти съобщиха, че категорично нямат информация за индивидуалните артикули, които се купуват. Те предоставят на рекламодателите само тенденции за обема на продажбите и отговарят на очакванията за поверителност.
„Начинът, по който работи нашата мрежа, не ни дава информация за индивидуалните артикули, които закупуват клиентите в нито една количка – физическа или дигитална. Това отговаря на очакванията за поверителност както на потребителите, така и на търговците по целия свят”, обяснява експерт от компания, която е оператор на картови разплащания.
Измерването на ефективността на една реклама за ръста в продажбите е ключово за маркетинга. Търговците се интересуват какво гледат хората онлайн, а пък продаващите реклама се интересуват да разберат дали тя е ефективна.
Използвайки уникален идентификатор на потребителя, който е еднакъв за двете системи, може да се обменя такава информация анонимно. Така, че на практика не се обменят имена на хора, а само идентификатори. Но тези идентификатори са цифрови отпечатъци и идентичността може да бъде свързана.
От компанията оператор на кредитни карти са категорични, че не се предоставя информация за отделни транзакции или лични данни. Дигиталната идентичност е под закрилата на регламента за личните данни.
В конкретния случай тези данни се обработват за целите на маркетинга, но по начин който не може да се индивидуализира физическото лице.
От комисията за защита на потребителите обаче са категорични, че няма нарушение на закона, когато картовият оператор събира данните в обобщен вид, а не за конкретно физическо лице.
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи