Купувачите на луксозни имоти вече търсят и БИО оранжерии към жилищата

Над 70% от купувачите на ново строителство се интересуват от жилища извън града

 
  • Бързият достъп с автомобил до градския център е решаващ за крайния избор на клиентите
  • Профилът на най-желания апартамент у нас: над 120 кв. м площ, с панорамна гледка, близо до парк и детска площадка

Над 70% от купувачите на ново строителство у нас се интересуват от имоти в периферията на града, в близост до природата. За 43% от тях обаче решаваща за крайния избор е възможността за лесен достъп до централната градска част. Това сочат данните от проучване на New Estates, компания, специализирана в сделките за жилищни имоти ново строителство.

За 46% от участниците в проучването достъпът до града с автомобил в рамките на 15 до 30 минути е ключово предимство, а за други 13% е важно наличието на метростанция с буферен паркинг. Това са хора, които предпочитат да използват публичен транспорт вместо личния си автомобил в натоварената централната градска част, посочват от компанията.

Снимка: iStock

Около 30% от участвалите в проучването купувачи са по-склонни да изберат градската среда на живот, като за повечето от тях наличието на удобен транспорт и метростанция близо до дома е приоритет.

Къща или блок?

По-голямата част от участвалите в проучването предпочитат живот в самостоятелна къща – над половината от всички. Останалите клиенти, възнамеряващи да закупят имот ново строителство, се ориентират към къща или апартамент в затворен комплекс. За 20% от запитаните близостта на детска площадка е удобство от съществено значение, за други 22% такова предимство представлява откритият или закрит фитнес.

Зоната за почивка на открито е определяща за 25% от клиентите, а охраната и видеонаблюдението са важни за 27% от участниците в проучването. Клиентите, търсещи имот в по-висок ценови сегмент, посочват като удобства барбекюто и собствена оранжерия за БИО зеленчуци.

Снимка: iStock
Предпочитана големина на имота

Малко над 60% от запитаните купувачи посочват квадратура между 120 и 180 кв. м за бъдещия си дом. Други 26% не държат на голямата площ и биха обитавали имот до 100 кв. м. Общо 10% от участниците в проучването планират търсене на имот, по-голям от 300 кв. м.

Интериор

По отношение на интериорните решения, най-важният елемент за клиентите е хубавата гледка. Тя е определяща за 34% от купувачите. Също толкова е делът на хората, които държат на френските прозорци в имота си. Високите тавани в дома са приоритет за 21% от участниците в проучването, а наличието на собствен двор – за 19%. Високотехнологичен „умен” дом търсят 15% от хората, а на соларни панели държат 18%. Подовото отопление е задължителен елемент за 27% от запитаните купувачи.

Снимка: iStock
Затворени комплекси

При купувачите в затворени комплекси, близостта до парк е важна за повече от половината, се посочва още в проучването. Екстри като басейн, барбекю зона и други точки за релакс са водещи за 38% от участниците, а 10% заявяват, че не желаят пространства за общо ползване. 

Инфраструктурни предимства

По отношение на инфраструктурните предимства, след бързата връзка с основна пътна артерия, която е ключова за 64% от купувачите, се нарежда близостта на екопътека или природен парк. Тя е важна за 19% от запитаните. Удобните хранителни вериги са водещи за 10% от хората, а учебно заведение наблизо е основно предимство за 7% от участниците в проучването.

Богатото озеленяване е най-важната външна услуга, която биха желали да получат новите собственици на имоти. Безопасността, включваща видеонаблюдение, постоянна жива охрана, контрол на достъпа, е водеща за 13% от клиентите. З също толкова голям дял от съществено значение са добрите комунални услуги като снегопочистване и сметоизвозване

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст