
Apple пусна iOS 18.4 и предупреди да се инсталира веднага
Новата актуализация поправя 62 уязвимости в сигурността на iPhone
Компанията събира 30 милиона долара за финансиране на експанзия в Европа
Ако някога ви се е пиело кафе от Дъблин вече може да получите експресна доставка с дрон. Всеки ден служители на местния стартъп Manna слагат чанти с горещи кафета в кутия, която поставят на дронове.
Както споменахме, Manna доставя основно кафе. Стартъпът казва, че сутрешното търсене на кофеин и интелигентният дизайн на дрона му помагат да поддържа стабилно темпо на доставките и да работи с по-малко персонал и дронове, отколкото конкуренти с по-големи джобове като Amazon, Alphabet и unicorn Zipline. Те са похарчили стотици милиони долари, опитвайки се да започнат доставките с дронове, но дръзкият основател, Боби Хийли, твърди, че неговата е единствената компания, която печели от всяка доставка, съобщава Forbes.
Всички тези пари не са предимство, твърди Хийли, в зараждащ се бизнес, за който според него ключът е разработването на евтин, надежден дрон, управлението му с възможно най-малко хора и убеждаването на регулаторите, че може да се лети безопасно в жилищни квартали.
За разлика от това, неговата компания е събрала само 60 милиона долара, включително нов кръг от 30 милиона долара, обявен в сряда, воден от Molten Ventures и Tapestry VC, който оценява компанията на повече от 150 милиона долара. Forbes изчислява, че доходът на компанията през миналата година е бил също толкова скромните 6 милиона долара. Той е направил 200 000 доставки досега, откакто е пуснат за първи път през 2020 г., което е много по-малко от неговите конкуренти.
Zipline е направил 1,4 милиона доставки, предимно на медицински консумативи в Африка, докато Wing е направил 450 000 в Австралия, САЩ и Великобритания, като Amazon смътно твърди „хиляди“.
Manna също така планира да разшири дейността си във Финландия, където в момента прави сто доставки на ден около град Еспоо, но също така да се разшири и в други части на Европа, като се възползва от регулаторната рамка, която влезе в сила през 2023 г. на ниво ЕС. Healy казва, че бавността на Федералната авиационна администрация при въвеждането на собствените си правила затруднява дейността на компанията в САЩ засега, толкова привлекателен пазар, колкото е за Manna. Компанията оперира в предградията на Далас, заедно с Wing и Amazon, но FAA в момента одобрява само пробни тестове за доставка с дронове за всеки отделен случай.
В района на Дъблин Manna оперира от паркинги на търговски центрове, където два дрона заемат около пет места за кацане. Когато местните доставчици там получат поръчки за храна, книги или хардуер, те карат стоките до мястото за кацане на Manna, където персоналът ги товари в отделящ се товарен отсек, който също съдържа батерията на дрона. Смяната на батерията при всяка доставка позволява на всеки дрон Mann да прави осем доставки на час в зона в радиус до три километра, според Healy. Той твърди, че конкурентни дронове с интегрирани батерии като Wing и Zipline могат да доставят 1,4 на час поради времето, необходимо за зареждане.
Един служител на Manna, който зарежда дрон, може да направи 25 до 30 доставки на час, докато дроновете на Manna летят автономно, контролирани от един служител в централата. Тъй като трудът представлява приблизително 50% от разходите на Mann, компанията е намалила разходите до приблизително 4 долара на доставка, а Healy смята, че могат да стигнат до 1 долар с по-голям обем.
Подобни разходи биха могли да направят доставката с дрон по-достъпна от използването на кола в предградията. Консултантската фирма McKinsey изчислява, че доставката на един пакет с кола или микробус на пет километра струва от 9 до 11 долара.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Новата актуализация поправя 62 уязвимости в сигурността на iPhone
от 1 май годишната винетка става 97 лева
Лекарите са имплантирали устройството в мозък на жена като част от клинично изследване