1 USD
1.83233 BGN
Петрол
Bitcoin
$67,420.5

Като на шега - така стартира най-голямата компания за био храни в България

Като на шега - така стартира най-голямата компания за био храни в България

Смарт органик е сред водещите производители и в Европа (ЧАСТ 1)

Може ли здравословната храна да бъде по-достъпна за всички? Яни Драгов си поставя тази цел, воден от разбиранията си за добър и устойчив начин на живот.

Снимка: Евгений Милов

Всичко започва през 2009 г., когато предприемачът основава Смарт Органик – най-голямата компания за био храни в България. Желанието му да създаде бизнес, който да съответства на неговите ценности и разбирания, води и до големите успехи.

Снимка: Евгений Милов

Историята на Смарт Органик е само на 13 г., а компанията вече е сред водещите производители и дистрибутори на био храни в Европа.

Smart Organic

Продуктите й се предлагат в повече от 60 страни по света, а пазарната й капитализация надхвърля 190 млн. лв. Днес за компанията работят 300 души.

Снимка: Евгений Милов

„Стартирах бизнеса си преди 13 години, по-скоро като на шега. В началото започнахме с търговска дейност, а по-късно със склад и дистрибуция. За мен беше ясно, че био храните са бъдещето – дали ще се случи днес или утре – няма значение, успехът е неизбежен“, разказва Яни.

За създаването на компанията допринася и животът му в Германия преди 2009 г. Докато учи и работи там, той често си купува био храни, които са били достъпни за разлика от страни като България, в които тези продукти не са били налични.

Снимка: Евгений Милов

Така Яни започва да прави внос у нас и да ги налага на местния пазар. Вижда потенциала в това и съответно решава да развива бизнеса поетапно – да внася суровини и да произвежда био храни.

Снимка: Евгений Милов

Компанията произвежда над 300 продукта и планира разрастване на нишата със създаването на нови. За целта се създава нова база, която включва  допълнителен етаж.

Има и закупен терен в Божурище, където предстои строеж на сграда за производство, като очакванията са проектът да се реализира през следващата година.

Въпреки че понятието „био“ е сравнително ново, българските клиенти не са толкова скептично настроени към сегмента.

Снимка: Евгений Милов

„Гордея се, че променяме нагласите на хората, че изграждаме навици у подрастващите млади“, споделя Яни.

Снимка: Евгений Милов

Българският пазар се оказва и сред най-големите пазари за компанията в момента – той реализира около 30-40% от приходите на Смарт Органик. Износът e ориентиран и към Западна Европа, като най-големите пазари са Германия и Румъния.

 „Това, което ми дава сила, са ценностите, които вярвам. Те стоят зад бизнеса. Винаги има трудни моменти, но принципите ми ми дават сила да продължавам напред“, категоричен е собственикът на компанията за био храни.

Какви са целите за развитие на Смарт Органик?

Снимка: Евгений Милов

Първият и основен приоритет е да се повиши капацитетът и нивото на автоматизация в компанията. Особено важно в следващите месеци ще е и подсилването на брандовете чрез маркетинга, казва Драгов.

Цел през 2023 г. ще е подсилването на сегашните продукти от портфолиото, а не толкова налагането на нови.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии