
Нови високоскоростни влакове на Uber ще свързват Лондон с ключови европейски градове
За реализацията на проекта Uber си партнира със стартъпа Gemini Trains
Младата предприемачка инвестира всичките си спестявания и създава Y dough
Тя е само на 23, но е развила страхотен бизнес нюх, въпреки че никога не си е представяла, че ще поеме по този път.
Кристин предстои да се дипломира тази година в сферата на рекламата, където е и нейният първи професионален опит. Тя работи в продължение на две години в рекламна агенция, но пътувания до Дания и Амстердам променят живота й.
В поредицата ни „Корпоративни истории“ ви пренасям в малкото, но много уютно пространство Y Dough на Кристин Радоилова, в което се носи аромат на канела. Вдъхновена от Скандинавието, тя пренася вкуса на едно от най-типичните и любими за севера печива у нас – този на канелени рулца.
Всъщност, сладкарството и пекарството винаги са били нейно хоби. Кристин обича да се събужда в 4 сутринта и да приготвя вкусотии от тесто – също като една от бабите ѝ, с която така и не са се срещнали в живота. Разказвали са ѝ, че тя е имала същата страст, но ето че за Кристин тя прераства в нещо по-голямо.
„Когато стартирах Y Dough, фокусът ми беше върху любимото ми занимание, не върху бизнес развитието му. Стратегията дойде впоследствие, когато видях потенциала”, разказва Кристин.
Защо канелени рулца?
Канелените рулца не са традиционно българско печиво и преди Y Dough да отвори врати не е имало сериозно търсене за тях.
„Има ги във всяка пекарна в скандинавските страни. Посещавала съм Дания и Амстердам няколко пъти и си мислех защо не правим рулца и в София. За мен те са най-вкусното печиво“, споделя тя.
И така през една Коледа Кристин решава да направи вкъщи за приятели. На тях им харесват като вкус, но не и на нея. Така започва да пече всяка вечер и да променя по нещо в рецептата – в пропорциите на продуктите, температурата или времето на печене.
Отнема ѝ близо половин месец, за да приготви канелено рулце, което е перфектно за нея. Приятелите ѝ започват да поръчват за поводи, а от снимки, които споделя в Инстаграм, набира популярност и сред останалите хора.
„Пишеха ми непознати, които искаха да пека рулца за техни поводи“, казва Кристин.
Тогава тя работи от понеделник до петък в рекламната агенция, а през уикенда меси тесто и прави по 120 канелени рулца на нощ.
„В началото си помислих, че мога да съчетавам и двете, но поръчките се увеличаваха в пъти, кухнята ми беше малка и нямах необходимите условия и оборудване, за да отговоря на търсенето. Отказвах на много хора, защото не вярвах, че всичко може да прерасне в бизнес“, споделя тя.
И това продължава известно време, преди да осъзнае, че няма как да изпълни поръчки, които са направени с месеци напред. Любимото ѝ хоби и желанието ѝ да радва хората с канелените рулца са основната ѝ мотивация да намери място, в което да работи и да се откаже от рекламната агенция.
Първоначалната инвестиция в Y Dough също е предизвикателство – Кристин е едва на 21, когато се впуска смело в реализация на проекта за пекарна и единствената възможност да я отвори са личните ѝ спестявания в размер на 13 хил.
„Те бяха достатъчни за основно оборудване“, казва Кристин.
В началото цялата печалба влиза като инвестиция за разширяване на производствения капацитет, което ѝ позволява да се отдели в ново място, което е точка на производството с всички необходими уреди, които гарантират високото качество и уникалния вкус на канелените рулца.
Как се популяризира Y Dough ви разказваме в следващата част от поредицата „Корпоративни истории".
За реализацията на проекта Uber си партнира със стартъпа Gemini Trains
Въпреки допълнителните мита, наложени от САЩ, се очаква руският износ на петрол към Индия да нарасне
Защо този месец е „понеделникът“ на финансовата година?