Огнян Апостолов: Пуснахме социална мрежа, за да запазим данните на българите в българска компания (ВИДЕО)

Над 14 000 българи влязоха в родната социална медия “Мрежата” за по-малко от 2 седмици

 

В свят, доминиран от технологични гиганти, един български феномен превзема дигиталната сфера с бързи темпове.

Според 28-годишния предприемач и създател на „Мрежата“ първото българско социално мега приложение, отбеляза експлозивен ръст, след като над 14 000 потребители се регистрират още в първите няколко седмици.

Питаме Огнян защо ни е нужна още една социална мрежа при наличието на Facebook, Instagram, X, Treads, LinkedIn

„За да отговоря на този въпрос, трябва да започна от мотивацията ни да направим мрежата и тя беше по две основни причини. Много хора около мен, които сме израснали в това поколение на социални мрежи, вече не ни харесва посоката, в която се движат: като информация, която се представя, като свобода на изказа и най-вече като това, което се прави с нашите лични данни“, ни разказва Апостолов.

Така се ражда и първата социална мрежа от българи за българи, в която съществуват всички познати формати на съдържание от текстови публикации – до дълги видеа както е в YouTube.

„Идеята е да запазим данните на българите в българска компания. Никога не сме целили да правим нещо, което е конкуренция на текущите социални мрежи. По-скоро да дадем алтернатива на хората, които търсят такава. Като разбира се, добре дошли са възпитани и добре аргументирани мнения“, казва той пред bTV Бизнес Новините.

Основното и различното в „Мрежата“ е, че един потребител може да монетизира всички видове публикации. Второро е, че освен социална мрежа, това е и мега приложение. Това означава, че всеки един профил има напълно функционални модули за e-commerce (продажба на продукти), получавания на плащания с карти, записвания на часове онлайн, курсове и програми, абонаменти и екзклузивно съдържание, както е в Patreon.

“Следващата стъпка която искаме да предприемем са т.нар. мини приложения. Тук идва и следващата причина, поради която създадохме платформата. Преди „Мрежата“ ние създадохме друга платформа, чрез която потребителите могат да създават уебсайтове и мобилни приложения за iOS и Android без да имат  програмистки умения и да знаят как се пише код“, казва Апостолов.

Идеята на младия предприемач е в един момент двете платформи да се свържат и така всеки предприемач, който си е създал сам приложение да може да го качи в „Мрежата“, подобно на начина, по който работи App Store.

“Разликата е, че е намален разходът за изграждане на такова приложение. Комисионните са по-ниски, защото в App Store-овете са между 15 и 30%, а при нас няма да надвишат 6% за транзакция. Давам пример: Салон за красота – маникюр, прически. Може да има нужда от по-добра комуникация от клиентите си при записване на часове, показване на новите продукти. Втори възможен вариант: Ресторант, който предлага доставка на храна по домовете, може да си направи за много кратко време, в рамките дори на един ден, да качи мини приложение и след като някой потребител види тяхна публикация, може да кликне и да влезе директно без да има нужда да се „аутентикира“ на 100 места“, разсяснва Огнян.

Още при пускането на “Мрежата” се появяват провокатори, които „проверяват“ младите предприемачи и програмисти до къде ще оставят свобода и докъде ще бъде свободията на словото.

„Първите няколко дни бяха откровен ад.” - смее се Апостолов и казва, че в първите дни са водили постоянна борба с опити за качване на явни сексуални материали и не само. „Имаше хора, които обикаляха профили на потребители и се държаха по изключително непристоен начин, така че да предизвикат хаос и обратна реакция. С някои от тях успяхме да се разберем с добра дума - други бяха блокирани“.

Очаквайте ВТОРА ЧАСТ на интервюто ни утре, за да разберете и как хакери се опитват да свалят новото мега приложение!

Бизнес Видео Подкаст