Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От студентска идея до лидер в иновациите: Как Pleggi променя пазара на труда за младите
За много млади хора първото стъпване на пазара на труда е истинско предизвикателство. Как да се отличат в купчината с десетки автобиографии, особено ако нямат много професионален опит? Именно такъв въпрос стои в основата на българската платформа за подбор на кадри Pleggi, създадена от двама млади предприемачи, които предлагат интерактивен подход към оценката на меките умения.
От студентски проект до иновационен бизнес
Йонко Минев и Цветелин Николов, завършили „Бизнес администрация“ в УНСС, разказват как идеята за Pleggi се заражда още през студентските им години. Изправени пред трудности при кандидатстване за стажове, двамата топ студенти осъзнават, че дори с отлични академични постижения не винаги получават шанс за интервю.
„Смятахме, че целият процес не е достатъчно обективен и справедлив, и причината е оскъдната информация в CV-то на всеки кандидат, особено при липса на професионален опит,“ обясняват те.
Заедно решават да създадат решение, което да оцени кандидатите не чрез автобиографии и въпросници, а чрез игри, които разкриват техните умения и личностни качества. Платформата е насочена основно към млади хора до 25 години и използва невронаучни игри, за да оцени ключови умения като концентрация, реакция и фокус.
Минев и Николов бързо печелят одобрение от своите преподаватели и колеги – иновативната концепция на Pleggi е оценена като „нестандартна и дръзка“, като в началото проектът получава значителна подкрепа от университетската общност. Важна роля изиграват техните преподаватели от УНСС, както и менторът им Кирил Янчев, които ги подготвят за участие в състезанието „Rising Stars“ на Junior Achievement. Там те успяват да спечелят наградата „Най-добър студентски стартъп на JA за 2018“.
Две години по-късно, през декември 2019 г., Минев и Николов отново обединяват сили и заедно с Христо Чолаков основават компанията, като започват да разработват платформата си сериозно.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови